Beste mensen,
Ik zit even in de knoop met een berekening waar ik maar niet op kom.
hoe kun je het gemiddelde berekenen van cijfers die niet gelijk zijn zodat je een eerlijk gemiddelde hebt?
Het klinkt heel vaag dat weet ik maar hieronder heb ik een voorbeeld geplaatst van wat ik ongeveer bedoel:
Stel je hebt in een week op een bepaalde afdeling in een bepaalde winkel 5 mensen die daar werken. Van die 5 mensen zijn de werktijden als volgt geweest: Jan: 3 uur, Piet: 18 uur, Gerda: 38 uur, Klaas: 12 uur, Gijsbert: 24 uur
Er worden diensten aangeboden die deze mensen moeten verkopen aan klanten zoals voor een internet abo (voor provider GZZ geen echte provider) en ook een dienst waarbij er verzekeringen worden aangeboden (deze noemen we Meso verzekering, wederom geen bestaande verzekering) hieruit heb ik dan een tabel gemaakt die als volgt is: Klaas heeft 12 uur gewerkt, 4 GZZ leads aangeleverd en 12 Meso leads. en Gijsbert heeft 24 uur gewerkt en 5 GZZ leads aangeleverd echter maar 6 Meso leads. En zo gaat dit dan door voor iedereen.
Nu is mijn vraag hoe kan ik een eindtabel maken met een percentage voor iedere medewerker die eerlijk (omdat iemand die meer werkt heeft meer tijd om meer diensten te verkopen)
Ik hoop dat iemand mij kan helpen hierbij en het beetje duidelijk is ook al staat het er heel erg vaag..
Mvg
Liza