Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Professor Puntje
Artikelen: 0

Re: Random getal

Zolang je als kansen enkel reële getallen uit het interval [0,1] toelaat zit er niets anders op dan aan een oneindig onwaarschijnlijke maar niet uitgesloten uitkomst de kans 0 toe te kennen.

Als je ook infinitesimale getallen toelaat kun je wel onderscheid maken tussen de kans op een absoluut onmogelijke uitkomst en de kans op een uitkomst die slechts oneindig onwaarschijnlijk maar wel mogelijk is. Maar dat vergt dan een andere, alternatieve vorm van waarschijnlijkheidsrekening.
xansid

Hoe heet die alternatieve vorm van kansrekening?
Of bedoelde je alternatief in de zin van dat het nog uitgevonden moet worden?
Help wetenschappers aan rekenkracht: Verbindt jouw PC binnen 10 minuten met de meest krachtige supercomputer op aarde!

Sluit je aan bij het Wetenschapsforum team (nr: 48658) en steun onderzoek naar alzheimer, kanker en andere ziektes. Meer info: folding.standford.edu
Professor Puntje

Nee - ik heb er al wel artikelen over gelezen. Ik zal eens zoeken of ik daarover nog iets terug kan vinden...
Professor Puntje

Hier bijvoorbeeld:

https://lirias.kuleuven.be/bitstream/123456789/551380/1/BenciHorstenWenmackers-BJPS-InfinitesimalProbabilities.pdf

Het is een ingewikkeld verhaal dus ik zie niet zo snel of dat precies is wat we nodig hebben, maar in elk geval bevat de literatuurlijst genoeg titels voor verder onderzoek.

Terug naar “Wiskunde”