Beste Forum leden,
Ik ben op dit moment met een project bezig waar we kunststof korrels doseren en een ramp down/vertraging willen bereken vanaf een willekeurige snelheid naar een eindsnelheid maar ook vanaf een willekeurig gewicht naar een eindgewicht.
Situatie: We hebben een weegbunker die we lineair leeg willen laten draaien met een doseerschroef. De schroef draait continu en de bunker wordt ook bijgevuld maar op een specifiek moment wordt er gekozen om leeg te draaien en zal de bunker niet meer worden bijgevuld.
Op dit moment is de snelheid van de schroef ca 40kg/h en het gewicht in de bunker ca 12kg
We willen lineair een eind gewicht en eind snelheid behalen op hetzelfde moment van 5kg/h en 1 kg
Om het iets spannender te maken moeten we ook gaan aangeven hoelang dit gaat duren.
Nou heb ik me de rambam gegoogeld naar soortgelijke formules die bijvoorbeeld gebruikt worden om de remsnelheid te berekenen binnen een bepaalde afstand maar ik krijg het niet voor elkaar om dit om te zetten naar mijn situatie.
Waar zou ik zoiets kunnen vinden of is er iemand bekend met een formule om dit te berekenen. ?