Jij laat zeker ook bevallingen uitvoeren door de loodgieter want die heeft een beter perspectief dan een<b> gynaecoloog. <b> </b></b>Benm schreef: Of een wiskundige dat jammer vindt maakt feitelijk niet eens zoveel uit.
Als je wiskunde wilt stimuleren moet je dat niet uit het perspectief van een wiskundige doen, maar uit dat van een leerling.
Bij andere exacte vakken leer je meer zaken die je in je directe omgeving kunt terugzien. Scheikunde vertelt je wellicht hoe je accu van je telefoon eigenlijk werkt, natuurkunde hoe hard je met je scooter kunt optrekken gegeven het motortje dat erin zit, of biologie waarom de meeste planten groen zijn.
Dat zijn allemaal zaken die iemand mogelijk kunnen aanspreken om zich verder te verdiepen in een vak. Ik kan me niet herinneren bij wiskunde ooit iets geleerd te hebben waarvan ik dacht 'hee, dat is handig' - afgezien van dat de kans best groot is er in een klas 2 leerlingen zitten met dezelfde verjaardag
Verder doe ik maar het zwijgen toe, als wiskundige niet mogen mee praten over wiskunde lijkt me dit een zinloze discussie.