Je wilt met je 4mans band een album opnemen, maar het wilt niet lukken. Dan komt de (jonge) producer en zegt van laten we naar mijn appartement gaan en daar op ons gemak de opnamens doen met een fles drank er bij. Vervolgens werd de douche aan gezet en die op de achtergrond gezet van de titelsong.
En zo werd onderstaand nummer in de badkamer opgenomen. Helaas zal het de zanger zijn laatste opname zijn, daar hij 2 weken na de opname overleed aan een overdosis LSD.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates
ArcherBarry schreef:
Helaas zal het de zanger zijn laatste opname zijn, daar hij 2 weken na de opname overleed aan een overdosis LSD.
Een overdosis LSD? Mag ik vragen waar je die informatie vandaan hebt? Ten eerste is er nooit een autopsie verricht op zijn lichaam, ten tweede stond Morrison nu niet echt bekend als een notoire LSD-gebruiker (wel heroine, cocaine en alcohol) op een binge na medio jaren '60 en ten derde is een LSD-overdosis iets dat zeer zelden voorkomt en je erg je best voor moet doen omdat LSD een relatief onschuldige drug is in vergelijking met andere harddrugs:
Emergency department visits from patients with adverse reactions to hallucinogens are relatively uncommon. The Drug Abuse Warning Network (DAWN) estimated that in 2011, there were 1,252,500 emergency department visits for non–alcohol-related illicit drug use; of those, only 4819 visits (or 1.5 per 100,000 population) were related to LSD. There have been no clinical reports of death caused by the direct effects of LSD.
ArcherBarry schreef:... zo werd onderstaand nummer in de badkamer opgenomen. Helaas zal het de zanger zijn laatste opname zijn, daar hij 2 weken na de opname overleed aan een overdosis LSD.
Riders on the Storm is weliswaar een single van de Doors uit 1971, maar het is eerst verschenen op de lp L.A. Woman uit 1970 (opgenomen in een studio, sommige zangpartijen wel in de badkamer van de studio). Jim Morrison overleed weliswaar twee weken nadat de single is uitgekomen, maar de opname was toch echt al eerder.