Omdat ik het gevoel heb overal alleen voor te staan (bron: Marten Toonder) heb ik een poging gewaagd de straal van een elektron te berekenen (zie bijlage: ‘Straal elektron’).
Het rekenresultaat is < 1,929E-14 m.
Wanneer de elektrische lading wordt meegenomen verwacht ik een uitkomst conform het relativistisch model (< 3E-15 m).
Kortom, schiet er maar op.
Ter overdenking voor het moderatorteam.
Huidige praktijk.
1 Als waar is:
- Voor wetenschapper geldt: Denkresultaten zijn onvoorwaardelijk toegestaan in zowel filosofische als wetenschappelijke forums.
- Voorbeelden van onvoorwaardelijke toelating zijn: Buitenaards leven, graviton, snaartheorie, Higgsveld en ‘alles is informatie’.
- Voor filosoof geldt: Denkresultaten zijn onvoorwaardelijk toegestaan in uitsluitend filosofische forums.
Op basis dat uitsluitend filosofie ons denk- en handelsrichting bepaalt, zou de toekomstige praktijk (ook volgens mijn theorie) moeten zijn.
1 Als waar is:
- Voor filosoof geldt: Denkresultaten zijn voorwaardelijk toegestaan in zowel filosofische als wetenschappelijke forums.
- Voor wetenschapper geldt: Denkresultaten zijn voorwaardelijk toegestaan in uitsluitend wetenschappelijke forums.
Begrip heb ik voor het feit dat het moderatorteam enkele jaren geleden het forum voor filosofen hebben geblokkeerd (mogelijk vanwege de kwaliteit van hun ideeën).
Ook deel ik de mening van hen die vinden dat natuurfilosofie de laatste 2000 jaar bitter weinig, dan wel niets heeft opgeleverd.
Toch geeft geen pas filosofen in principe uit te sluiten (zie bijlage: ‘Uitsluiting’).
Ter overdenking voor allen.
Beschouw iets wat niet begrepen wordt niet in principe als onzin, maar leg het weg en probeer het later nog eens.
Stel in laatste instantie vragen.
Wim van Kampen