(..) De meeste moderators hebben een specifieke hoek met deelgebieden waar ze goed in onderlegd zijn, zodat ze een beetje de zin en onzin van elkaar kunnen scheiden of om kunnen bepalen of iets (...) eerder onder Pathologie of onder Diagnostiek valt.
Verder is iedere moderator gewoon een actieve gebruiker op het forum. (..) (..) antwoorden geven die ook fout kunnen zijn.
Een moderator heeft dus in elk geval verstand van zijn onderwerpen. En zijn rol is modereren.
Daarom heeft hij (in het form dat hij modereert !) andere bevoegdheden (blokkeren, tekst wijzigen etc) dan andere gebruikers. Hij heeft dus naast enig verstand van zaken ook meer macht.
En als je dat niet kunt zien als andere gebruiker (ik dus bijv) is storend.
Er is om bij het voorbeeld te blijven, geen reden om meer dan normale waarde te hechten aan "moderator" Kien. Geen reden om hem gezag toe te kennen.
Of een moderator in "zijn eigen forum" gewoon mee kan doen zoals u dat omschrijft is ook voor discussie vatbaar. Zijn argumenten in een discussie zouden toch gebaseerd moeten zijn op inhoudelijke argumenten. Te vergelijken met een (ingehuurde?) voorzitter van een vergadering.
Daarom acht ik het ongewenst dat iemand als moderator wordt geafficheerd, terwijl hij het desbetreffende forum helemaal niet modereert.
PS uw vraag "Waarom zou een moderator verstand moeten hebben van alle topics waar hij of zij in reageert?" zou ik dus beantwoorden met: omdat hij daar als moderator opereert. Een agent die op een kruising iets roept is iets anders dan een willekeurige verkeersdeelnemer. Ook als hij toevallig niets roept
Ger schreef:Oh, en wellicht ten overvloede: ook al staat er "Technicus" onder mijn naam, ik reageer hier op persoonlijke titel.
Op persoonlijke titel reageren ? Dat gaat niet lukken.
Want ik denk dat u als "technicus" ook prima weet dat de autorisatie van dit forumhostingsysteem gebruik van 2 userid's op één pc probeert te voorkomen. Wat dit tot een probleempje maakt.
En ik weet dat u dat weet. En daar houden we dus rekening mee.
PS overal waar
hij staat moet ook
zij begrepen te worden. Uiteraard.
Onvoorstelbaar knap hoe Maxwell de formules voor elektro/magnetische golven al in 1865 bedacht,
vijfentwintig jaar vóór het eerste radiosignaal (Morse, 1890)