Miel
Artikelen: 0

Re: Menstruatie

Door de voorbeoeds middelen en het minder zwanger zijn van de vrouw, hebben vrouwen gemiddeld meer menstruatie evenementen (slecht gekozen woord sorry) wat direct slecht zou zijn voor de algemene gezondheid vrouw (ik dacht weer kankers)
Ik volg 't niet :shock: Je bedoelt dat voorbehoedsmiddelen ervoor zorgen dat vrouwen gemiddeld meer menstrueren, wat direct slecht is op de gezondheid???? :?:

Als je dit bedoelt, dan vind je uitspraak te algemeen, want lang niet alle voorbehoedsmiddelen hebben invloed op je menstruatie cyclus.

Maar misschien handig als je je theorie wat meer uitlegt, want ik volg het eigenlijk niet... Maar misschien ligt het aan mij hoor ;)
Discovery consists of seeing what everybody has seen and thinking what nobody has thought.
Cassanne

Ik denk dat hij vooral bedoeld dat vrouwen minder vaak zwanger zijn. En daardoor gedurende hun leven (veel) vaker ongesteld worden. (Acht zwangerschappen, zoals in Nigeria, betekent toch gemakkelijk 70-80 keer minder ongesteld.)
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!
Miel

De menstruatie zelf heeft niet direct invloed, want pilgebruiksters hebben minder hevige menstruaties (soms helemaal niet) en die hebben juist een verhoogd risico op (borst)kanker.
Discovery consists of seeing what everybody has seen and thinking what nobody has thought.
lady42

De pijn van de menstruatie wordt veroorzaakt door de aanmaak van prostaglandines. Bij de ene vrouw worden ze veel aangemaakt en bij de ander weinig. Bij een anovulaire cyclus, dus een cyclus zonder eisprong, zoals het geval is bij het slikken van de pil en soms ook tijdens de overgang worden er meestal minder prostaglandines aangemaakt. Een anti-reumamiddel (zoals ibuprofen, piroxicam en diclofenac) heeft als bijwerking dat de aanmaak van prostaglandines sterk wordt afgeremd.

Terug naar “Geneeskunde”