Je moet kennelijk iets met een gelijkzijdige driehoek doen. Wat is een een van de kenmerken van zo'n driehoek?
Kun je daar iets mee, als je die tussen evenwijdige lijnen moet tekenen?
Goede middag,
Wie kan mij verder helpen,het gaat over een aangepaste 2tact motor.
Ik heb een tweetact motor aangepast dwz.ik heb het krukcarter afgedekt en onder de zuiger zoveel mogenlijk de ruimte opgevuld
het carter is nu 3x kleiner dan ervoor.390cc vs.130cc in bdp.
Het is een 65cc motor met een bxs van 44,50x41,60mm en een cilinder membraan.
Ik heb een open en sluit diagram van een membraan gestuurde motor met de vermelde lage en hoge toeren sluit/open momenten in graden.
Nu wil ik deze kengetallen aanpassen aan de aangepaste motor.
Bij inl.dicht na bdp zou ik de sluittijden 3x kunnen versnellen,maar in bij de opening inl. wordt het een heel ander verhaal
Hier gaat een eerdere uitlaat onderdruk van -0,40 bar over in +0,40 bar druk de membraan inl.staat onder druk en gaat later
open dan voorheen.
De motor start nu pas na 4x kicken ook als hij warm is maar de motor loopt verder goed ook zonder de expansie uitlaat.
De expansie uitlaat is gebaseert op -0,40 bar in odp daar komt nu een spoeldruk voor in de plaats van +0,40 bar
Kengetallen:membraan diagram
Inl.open op lage trn.0p 41 graden 6,20mm
hoge tnn.Op 67 graden 14,86
Inl.dicht lage trn.Op 58 graden 11,63
hoge trn.Op 88 graden 22,66
Mijn vraag is wat voor een corretie factor kan ik toepassen voor het verschil van -40 bar naar +40 bar in %.
Ik wil een beter inzicht krijgen voordat ik de spoeldruk evt.ga verlagen om de inlaat de kans te geven eerder te openen