Hoe staat men er hier tegenover als het gaat om de lonen van bijv. de ministers?
Ik vind dat de lonen omhoog moeten. Het is absoluut onrealistisch om ze op dit niveau te houden laat staan te minderen...
Ik weet dat het in een tijd als deze wat lastig te verkondigen is, maar we kunnen er niet omheen. Hoe krijgen we ooit nog een briljant bestuurder als die in het bedrijfsleven tot 10x meer kan verdienen? Wees eerlijk, jullie toch ook niet? Ik vind de 120000€ die ze nu krijgen wel een gepast bedrag, maar helaas dwingt het internatiopnale bedrijfsleven ons tot meegaan met de lonen of minder kwaliteit voor de posten...
Daarnaast zal het behouden van kwaliteit op lange termijn meer geld opleveren dan het nu kappen in de lonen (wederom: 'denk ik').
Dus zolang dat verschil er is moeten we denk ik een stuk meegaan, jammer maar het is nu eenmaal zo.....
Ook kan ik me er over opwinden dat sommige partijen het als verheerlijkend aandachtspunt gebruiken. Natuurlijk is het heel makkelijk te verkopen dat kappen in de lonen geld op levert, mensen die er niet overnadenken (naar mijn mening domme mensen) slikken dat natuurlijk als zoete koek...