Dit is ook waarom een uur 60 minuten kent. Zouden we dat ook maar metrisch maken?
![Vraag :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Lach :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Moderator: Rhiannon
Het links/rechts rijden is moeilijk te veranderen. De landen waar men links rijdt hebben namelijk 'gelijk'; onderzoeken hebben uitgewezen dat links rijden veiliger is.* Het is dus waanzin om dat om te gaan zetten naar rechts rijden.Het wordt toch tijd dat we dat eens internationaal op elkaar afstemmen. Hetzelfde mbt het metrische systeem en het links rijden.
Ik zie er toch wel heel veel verschil in.Ik druk de lengte van mijn vinger uit in cm, de breedte van mijn tuin in meter, en afstand tot mijn werk in km. Ik zie daar niet zoveel botsing in.
Zowel Amerikanen als Britten drukken lichaamslengte uit in feet-inch. Zo wordt 1.72m gezegd als 5'8".Hoe drukken de Americanen eigenlijk hun lengte uit? Is dat in feet en inches? Hoe vertaal je 1m98 naar het empirische stelsel (wanneer het om de lengte gaat natuurlijk)?
Het kost ongeveer 4.2 kJ om 1 liter water 1 graad Celsius op te warmen (bij 1 atm., enz.).Zo weet je dat 1 Joule energie gelijk is aan de engergie die het kost om 1 liter water (en dus ook een volume van 10cm3), 1 graad celsius te verwarmen.
bron graag.....Meerfout schreef: Een biljoen bestaat niet.
Een biljoen bestaat wel, maar komt in ieder geval niet overeen met het (Amerikaans)Engelse billion.Meerfout schreef: Een biljoen bestaat niet.