club
Artikelen: 0

borstverhoging

Hallo

Een vriend van mij heeft een soort borstverhoging.

Aan 1 kant staan zijn ribben iets meer naar voor dan aan de andere kant.

Hij heeft mij dit pas verteld. Verder weet het niemand.

Hij is hier redelijk beschaamd voor.

Hij is er toen het pas te zien was mee naar een dokter geweest. (rond zijn 15de geloof ik)

Die zei toen dat het wel zou minderen als hij ouder en breder zou worden.

Hij zegt dat het echter nog steeds hetzelfde is. Hij is intussen 22.

Weet iemand of hier iets aan te doen is?

Speciale oefeningen? Zou het echt helpen als hij breder zou worden? Is er operatief iets aan te doen?

Misschien is er iemand die iets gelijkaardigs heeft?

Hij heeft er verder geen last van.

Greetz
ZonnTroLL

Re: borstverhoging

Ik weet het niet zeker, maar mss heb ik hetzelfde.

Mijn borstkast staat zelf een beetje scheef. Mijn rechterrib is wat meer naar voor en ik heb een soort van put in mijn borstkast, maar ik heb er geen problemen mee, al zie ik daardoor er veel magerder uit dan ik eigenlijk ben en dat is het schaamtelijke en helaas: ik weet niet wat je eraan zou moeten doen...Breder worden?? Hoe gaat dat in z'n werk? Vreemd lijkt mij. Mss dikker worden? Maar dan zit je met het gewicht he..
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.
Anonymous

Breder worden door gaan te trainen bedoel ik.

Ben je er ooit mee naar een dokter gegaan?

Heb je dat al van in je kindertijd of ook pas van op latere leeftijd, pubertijd bv?

groeten
ZonnTroLL

club2 schreef:Breder worden door gaan te trainen bedoel ik.

Ben je er ooit mee naar een dokter gegaan?

Heb je dat al van in je kindertijd of ook pas van op latere leeftijd, pubertijd bv?

groeten
Ik heb het al altijd en specifiek daarvoor ben ik er nog nooit mee naar de dokter geweest. Maar ik vraag me af of u vriend nu hetzelfde als mij heeft of niet. Mss lijkt het toch nog anders.
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.
Anonymous

Ik weet niet of het hetzelfde is.

Ik denk het niet.

Bij hem zijn alle ribben aan 1 kant iets hoger. Dus hij heeft geen gat.

Eerder een 'bult' aan 1 kant.

Hij heeft het ook pas sinds zijn 15de, jij altijd al als ik het goed heb.

Er bestaat ook zoiets als scolioses. Dat is een kromming van de ruggengraat. Daar zijn in minder erge vormen oefeningen voor. Als de kromming fel is moet je geopereerd worden.

Ik vroeg mij daarom af of het mogelijk is om bij dit geval ook oefeningen te doen zodat het minder zichtbaar wordt en hij er zich minder aan stoort.

groeten
Cassanne

De enige raad die ik zo via internet kan geven is dat jouw vriend eens langsgaat bij zijn huisarts. Die ziet elke dag wel 'beschamender' dingen dan dit.

Je wil simpelweg niet het risico lopen dat het hier gaat om een botziekte die zonder behandeling steeds erger wordt. (Zeker als het gaat om iets wat eenvoudig te behandelen is.)
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Terug naar “Geneeskunde”