Hallo allemaal,
Dit is mijn eerste bericht op het wetenschap forum, maar ben regelmatig als bezoeker te vinden.
ik heb een probleem met het analyseren van een vakwerk constructie, dit als deel van mijn afstudeer opdracht voor de opleiding werktuigbouwkunde
Het bepalen van de reactiekrachten en het opzetten van de benodigde VLSen etc. lukt momenteel.
- het vakwerk is niet in de hoeken ondersteund, deze liggen 1 meter buiten het begin van het vakwerk ( hoe mag ik dit benaderen?)
( heb de reactiekrachten in de volledige balk en ophanging genomen , en de krachten van de knooppunten bepaald door het vakwerk apart te benaderen)
- Ik moet de doorbuiging van de overspanning berekenen en de trek/ afschuif krachten werkend op de draadeinden die de vakwerk delen met elkaar verbinden, hier loop ik op vast
Moet ik dit vanuit de staafkrachten of een snede bepalen, om het inwendige moment te bepalen)
gegevens:
- onderligger v / warren spant
- eigen gewicht mee rekenend ( voor toekomstig langere overspanning)
- statische belasting verdeeld over vier punten
- wind en sneeuw last niet mee rekenend.
- het vakwerk bestaat uit 3 delen en is in F-G en L-M verbonden met 4 RVS A2 M30 draadeinden
zou iemand mij hiermee op weg kunnen helpen, de kennis hier intern is niet aanwezig op dit vlak.
met vriendelijke groet
D de Boer