sorry, maar engels lezen is voor te moeilijk. eventjes vertaalt...
(kan wel slecht vertaalt zijn hoor...)
U kunt stadszaal bestrijden niet. Dood en belastingen. Spreek niet over politiek of godsdienst. Dit is al equivalent van vijandelijke propaganda rollend over de piketlijn. Bepaal GI, bepaal GI. Wij zagen het allen door de 20ste eeuw. En nu in de 21ste eeuw, is het tijd om op te staan en te realiseren dat wij niet zouden moeten toelaten om in dit rattenlabyrint worden volgestopt. Wij zouden niet aan dehumanization moeten voorleggen. Ik ben niet van u op de hoogte, maar ik ben bezorgd over wat in deze wereld gebeurt. Ik ben betrokken bij de structuur. Ik ben betrokken bij de systemen van controle, die die mijn leven controleren en die die tot doel hebben om het zelfs meer te controleren. Ik wil vrijheid. Dat wat ik wil. En dat wat u zou moeten willen. Het is aan elke en elke één van ons hen de hebzucht, de haat, de afgunst los te draaien en te tonen, en ja, de onzekerheden, omdat dat de centrale wijze van controle. Maak ons gevoel pathetisch, klein, zodat zullen wij onze soevereiniteit, onze vrijheid, ons lot gewillig opgeven. Wij moeten realiseren dat wij op een massaschaal worden geconditioneerd. Begin dat deze collectieve
"slavenstaat uitdaagt. De 21ste eeuw gaat een nieuwe eeuw zijn. Niet de eeuw van de slavernij, niet de eeuw van leugens en kwesties van geen betekenis, van classism, van sadisme, en al rest wijzen van controle. Het gaat de leeftijd van menselijke soort zijn die voor zuiver iets en iets net opkomt. Een welke bos van huisvuil: liberaal, republikeinse democraten, conservatief, is het allen daar om ons te controleren, is het twee kanten van het zelfde muntstuk. Twee beheersteams die voor controle, de CEO Opgenomen baan bieden van de Slavernij! De waarheid is daar voor u, maar zij maken dit buffet van leugens op. Ik ben ziek van het! En ik ga geen beet van het nemen. U kreeg me? Ons bestaan is niet futiel. Wij gaan dit ding winnen. Mensdom is ook, goed. Wij zijn geen bos van underachievers. Wij gaan opstaan, en wij gaan mensen zijn. Wij gaan omhoog in brand gestoken worden over de echte dingen, de dingen die van belang zijn, creativiteit en de dynamische menselijke geest die weigert voor te leggen. Dat goed het. Dat alle ik kreeg te zeggen."
zo zie je maar, alles draait rond controle.
ook bij de Matrix draait het rond controle. bevrijding. vechten voor het "mensheid".
hmmm... soms heb ik de indruk dat het allemaal rond het zelfde draait.
(kan mij vergissen)
---
'Lord of the Ring'??,
misschien zoals bij koning Arthur met Excalibur. wie de macht heeft, kan allles doen.
[verhaal:jonge schildknaap wordt door Merlijn ontdekt. Merlijn geloofde dat deze jongen, het volk zal leiden en bevrijden van hongersnood, enz.
kortom, Arthur zal een goede koning zijn
vgl bij Matrix:
Morfieus geloofd de Neo (betekent: nieuw. speel een beetje met de letters en je krijgt One) de illussie zal verbreken....
zou dat mogelijk een antwoord zijn, Sado?
Wie zoekt, die vindt... waar een wil is, is een weg en op een dag.... we find the final frontier!