johnny212 schreef:
Het blijft zout afwassen met zout water.....
Zelfs al doe je dat met schoon water, zodra dat die zoute auto raakt wordt dat zout. Dus of dat nou zoveel uitmaakt?
Opvallend is dat de sites van carwashes, en de producenten van wasinstallaties en waswater-recyclinginstallaties (en ik heb er toch een stuk of twintig doorgebladerd) aan dat zout geen woorden vuilmaken. Tenzij we aan die zijde een complot moeten vermoeden lijkt het logisch te veronderstellen dat het geen kwaad kan. En mocht het al een beetje kwaad kunnen, dan toch minder dan lange tijd dat zout erop laten zitten.
Mijn auto wordt zelden gewassen. Ik koop altijd 4-5 jarig tweedehands, en rijd daarmee totdat ik weer eens per ongeluk een interessante verjonger tegenkom.
(De laatste keer ging ik voor een nieuwe buitenspiegel naar de dealer, en kwam ik met een "nieuwe" auto terug....) Bij mijn laatste twee auto's was dat nog 14 resp 11 jaar (vw golf gtd, nog 300 000 km erbij geplakt en een opel astra benzine, nog 120 000 km erbij geplakt). Wel koop ik altijd metallic lak. Nooit ook maar een spatje roest gehad. De tijd van "
de Alfa Romeo's die al roestten op de folder" is echt wel minstens 20 jaar voorbij hoor.