- Parachutist 1269 keer bekeken
Moderator: physicalattraction
Ik heb ooit eens een mooie excel file on line gezet om de val de skydiver luke te analyseren, U weet wel deze zie zonder valscherm naar beneden is gekomen enkele jaren geledenukster schreef: Parachutist.jpg
Ik vraag me af of je met deze parachutist dit zonder serieus letsel kan doorstaan. :eusa_sick:
luchtweerstand is dus (density*cd*v^2)/2ukster schreef: Dit simpele model gaat er inderdaad vanuit dat parachute instant open klapt.
In de praktijk zou het misschien dus best zonder problemen kunnen (het model hiervan uitzoeken gaat me te ver)
ik kom met mijn formule op 3.99...... secondenukster schreef: Mooie foto overigens, is een van de mannen misschien CoenCo?
Rik, ik ging uit van de waarden in bericht #1
dus cd=1,75 ρ=1,23 kg/m3 en A=42,7m2
Nee dat ben ik zeker niet.. Het was de 2e hit op google bij de zoekterm parachute.. En de 1e zat geen remparachute bij...ukster schreef: Mooie foto overigens, is een van de mannen misschien CoenCo?
Stuntmannen kunnen van 5m springen zonder daarna een koprol te maken.CoenCo schreef: Eindsnelheid (t=inf) is 5m/s.
Vergelijk met sprong van een muurtje (reken met g=10):
v = g*t. Dus t=0,5 sec.
x = 1/2*g*t^2 = 5*0,25= 1,25 meter hoog
Ik ben van significant hogere muurtjes afgesprongen. En ik post, ergo ik leef.
Van hoe hoog springt die mens in feiteukster schreef: Mooie foto overigens, is een van de mannen misschien CoenCo?
Rik, ik ging uit van de waarden in bericht #1
dus cd=1,75 ρ=1,23 kg/m3 en A=42,7m2