Als een buitenstaander zit ik met een prangende vraag.
2 auto's..ongeveer evenzwaar..komen in bijna volledige frontale botsing...
Nu begint het mysterie...
A komt van links...B komt van rechts...
Rechte baan..70km/h
Bestuurder A naald geeft een 12 extra.
Bestuurder B digitaal? Geen bewijs snelheid..zegt 70..auto niet aan computer uitgelezen..
MUG zei beiden...90
Bestuurder A blijft bij gedeeltelijke herinnering(B komt van links op zich af en herinnert reactie niet)..
Bestuurder B 3 versies..gaande van ineens afwijken bestuurder A.zelf wel of niet uitwijken tot langzaam afwijken bestuurder A..
Brokstukken liggen op rijweg B..
De meeste toch..sommige stukken werden "gecentreerd"..
Bestuurder A heeft kwartslag(90 graden naar links met achterste) gemaakt eindigend op fietspad rijweg B.stukje nog op weg.dus dwars...
Bestuurder B staat op rijweg A ..45 graden gedraaid met achterste naar links..
Staan redelijk dicht bij elkaar..en brokstukken ertussen en ervoor..
Waar vond de botsing plaats?
Wie week af?
Logischerwijze 1e indruk op basis van brokstukken.week bestuurder A af...
Maar op internet stond een bijna gelijkaardig ongeval en bleek B fout te zijn.terug naar zijn rijweg te willen gaan..en A week toen uit.door beiden beweging naar rijweg B.kwamen hierdoor brokstukken op B terecht..
Veel simulatie wordt op basis van pc-crash gedaan..
Deskundigen komen op basis van simulatie niet tot juiste plaats..
Maar is daar een "controle" op?
Is het Slibar-diagram een "controle?"..
Ik zie bv op zo een diagram het stootpunt met stootvectoren.
Alsook lees ik over de intrede en uittrede-impulsvectoren ...
Klopt het dat van elk voertuig de stootvector + uittrede-impuls = de afstand intrede-impuls?
Enige ideeën?