Is dus niet grappig bedoeld...Bij de Marokkanen is moeder tenminste nog thuis.
Ik ben 6 jaar en mijn moeder zit altijd thuis. Ik ben een jongetje dus ik vertel mijn moeder wat ze wel en niet mag. Mijn vader werkt, dus als ik thuis kom van school ben ik de baas. Ik heb alleen maar een jonger zusje en die geef ik ook orders. Want vrouwen zijn niets. Als mijn moeder me probeert te corrigeren sla ik haar. Wat weet zij er nou van? Ik ben toch een jongen?Onderwerp te ernstig om grapjes over te maken.
Toegegeven, lekker sarcastsich, maar dit is geen verzonnen verhaal. Dit waren mijn bovenburen en linker buren. Beide marrokaans. In de 5 jaar dat ik daar gewoond heb heb ik mijn (linker)buurvrouw 3 keer gezien. 1 keer aan de deur en 2 keer op het balkon. De bovenbuurvrouw heb ik nooit gezien. Ze was er wel, als ze vanaf haar balkon d'r zoon van 4 jaar probeerde te corrigeren als hij op de daken van de geparkeerde auto's stond te springen. Dat probeerde ze overigens in het Nederlands, ik kon het dus wel verstaan. Na een kwartier gaf ze het dan maar op. Dit was niet 'gewoon een incidentje'. Ik kan eindeloos verhalen vertellen van wat zich allemaal onder mijn balkonnetje afspeelde. En dat moeder thuis is, dat beschouw ik niet als een voordeel. Al is het maar dat ze gedwongen thuis is...