Ik heb op de begraafplaats een aantal foto's gemaakt waar een rare verkleuring op staat. Nergens op internet kan ik een uitleg vinden die dit kan verklaren. Zelf heb ik een aantal theorieën overwogen maar over elke theorie valt wat te zeggen. Misschien hebben jullie een verklaring?
Dit zijn mijn theorieën:
1. Er zat een vettige vlek op mijn camera waardoor de kleuren zijn ontstaan.
Weerlegging: de foto is zowel liggend als staand genomen, de plek van de verkleuring zou bij het draaien van de camera dus ook op een andere plek op de foto moeten komen.
2. Misschien had ik op dat moment een sigaret in m'n hand en is er een strookje rook voor de camera langs gekomen waar de zon op scheen.
Weerlegging: dan had bij het draaien van de camera de verkleuring een andere vorm moeten krijgen omdat rook niet op de zelfde plek blijft hangen bij beweging van de lucht. Daarnaast vraag ik me af of rook deze kleur kan krijgen als de zon er op schijnt, voor zo ver ik weet blijft rook gewoon wit.
3. Het was die dag warm. Misschien was de grond vochtig en kwam er waterdamp vanaf waar de zon op scheen, waardoor de regenboog kleur is veroorzaakt.
Weerlegging: als dat zo was dan zou de regenboog een vaste vorm moeten krijgen, zoals een rechte strook of een boog. Hoe zou dan de vorm te verklaren zijn..
Heeft iemand een andere theorie?