Rik, volgens mij klopt het.
Ik maakte een fout bij het berekenen van de verticale kracht door m
2.
Ik kom nu op dezelfde waarde als jij en Ukster vinden.
Derde, naar ik hoop, definitieve, poging.
Netto zwaartekracht voor m
1 en m
2
\(F_n=g.(m_1-m_2.\sin(20))\)
versnelling
\(a=F_n/(m_1+m_2)\)
Kracht in koord
\(S=m_1(g-a)\)
Verticale kracht op katrol
\(F_{v,S}=S(1+\sin(20))\)
Kracht door m
2 loodrecht op M
\(F_{p,m2}=m_2\ g\cos(20))\)
Verticale kracht door m
2
\(F_{v,m2}=F_{p,m2}\cos(20))\)
Totale kracht op grondvlak
\(F_{tg}=F_{v,S}+F_{v,m2}+M g\)
Horizontale component versnelling m
2
\(a_{hm2}=a\ \cos(20)\)
daar is deze kracht voor nodig (te leveren door de wrijving met grondvlak)
\(F_a=m_2\ a_{hm2}\)
Tenslotte
\(\mu=F_a/F_{tg}\)
Invullen levert
\(\mu=0,1521\)
Wat tussenresultaten voor wie wil vergelijken:
S=62,77 N
F
tg=242,8 N
F
a=36,94 N