Hallo.
Ik zat te denken aan een oplossing.
Graphene.
Het geleidt stroom uitstekend, en kan niet verwoest worden door het eigen immuunsysteem.
Beide uitstekende eigenschappen om beschadigde zenuwcellen (die allemaal aangevallen worden door het eigen immuunsusteem) te repareren.
Mijn idee is:
-Bouw een enzym die geprogrammeerd is om zenuwcellen op te zoeken (hele of kapotte, is van minder belang daar het immuunsysteem van het lichaam toch al alles -de buitenkant van de zenuwcel- kapot gaat maken) en daaraan vast te gaan zitten en die te volgen tot een einde. Daarna ophouden te bestaan/inactief worden.
-Terwijl hij naar een einde ervan gaat volgt hij een tweede code uit, en dat is het creeëren van onverwoestbaar geleidend graphene. Of dat nou een kokon (schil) wordt of gewoon een lange reeks, daarvan moet nog uitgezocht worden of het verschil uitmaakt, en hoe moeilijk dat te coderen valt als uit te voeren opdracht.
(misschien gaan meerdere enzymen dezelfde kant op en wordt het automatisch een kokonachtige structuur dan.)
Men kan in een laboratorium in ieder geval bekijken/uitzoeken of beschadigde niet-werkende zenuwcellen weer actief worden als men er graphene aan vast maakt aan de buitenkant over de gehele lengte. Dit kost weinig moeite.
Daarna (of sowieso leuk om uit te zoeken) wordt het pas van belang om te kijken of graphene gemaakt kan worden door enzymen. En of men enzymen kan coderen om zich te binden aan zenuwcellen en die te volgen. En dan beide codes in hetzelfde enzym bouwen, en dan heeft men een fabriekje die in het lichaam zenuwcellen kan herstellen.
Ik hoop dat iemand hiernaar wil/kan kijken. Ik kan zelf geen kapotte zenuwcellen bestellen om het uit te proberen, en ik heb maar een microscoop van een tientje en ook geen dure oscilloscoop . The theorie is volgens mij niet gek. Ernaar kijken of het sowieso iets is kan geen kwaad. Als blijkt dat graphene langs zenuwcellen die weer signalen laat doorgeven (maar op een andere manier dan dat zenuwcellen normaal doen) is dat een toepassing die we nog niet hadden ervoor
m.v.g.
Busterblaster