Hoi allen,
Ik ben benieuwd naar jullie mening omtrent het volgende: ik heb een eerstegraads bevoegdheid biologie + een tweede graads bevoegdheid natuurkunde (dus bio mag ik t/m hbo geven en natuurkunde t/m vwo3/mbo). Ik werk met plezier op een middelbare school. Mijn baas vraagt mij of ik ook de eerstegraads opleiding natuurkunde wil doen. Dit is een hbo master en dat kost me dan nog 2 jaar (kosten voor werkgever). Zelf ben ik eerlijk gezegd helemaal klaar met het hbo en heb ik al jaren de wens om door te studeren aan een universiteit. Het probleem is alleen dat er maar weinig deeltijdopleidingen zijn. Soms denk ik er aan om iets heel anders te gaan doen, zoals deeltijd psychologie in Leiden.
Het komt er op neer dat ik met een paar vingers in m'n neus het hbo gedaan heb en dat ik spijt heb dat ik niet eerder naar de uni gegaan ben. Aan de andere kant ben ik erg gelukkig met mijn werk, dus is een universitaire graad in de praktijk niet nodig. Mijn baanzekerheid is groot, helemaal als ik de eerstegraads natuurkunde doe. Waar ik tegen op zie is de vele wiskunde bij deze studie. Het lukt wel, maar ik moet er wel meer moeite voor doen. Wat zou jij doen?