Zie hierboven, de beginversnelling van het uiteinde (hoogste punt) is 11,036 m/s2.Rik Speybrouck schreef: ↑vr 06 dec 2019, 05:56 nog een vraagje klopt mijn formule voor de beginversnelling met 6.3717 dan of is het wel degelijk het dubbele ?
Zie hierboven, de beginversnelling van het uiteinde (hoogste punt) is 11,036 m/s2.Rik Speybrouck schreef: ↑vr 06 dec 2019, 05:56 nog een vraagje klopt mijn formule voor de beginversnelling met 6.3717 dan of is het wel degelijk het dubbele ?
ik blijf het moeilijk hebben met het feit dat bij het doorknippen van het verbingstouw de versnelling al direct hoger ligt dan gXilvo schreef: ↑vr 06 dec 2019, 09:23Zie hierboven, de beginversnelling van het uiteinde (hoogste punt) is 11,036 m/s2.Rik Speybrouck schreef: ↑vr 06 dec 2019, 05:56 nog een vraagje klopt mijn formule voor de beginversnelling met 6.3717 dan of is het wel degelijk het dubbele ?
en toch kan ik niet geloven wanneer het verbindingstouw plots wordt doorgeknipt de versnelling op dat eigenste moment (instantanious) die waarde haalt die jullie naar voor schuiven, volgens mij is het 6.3717 m/s^2 om daarna op te lopen .
dus de formule die ik on line heb gezet is dan wel correct, is wel origineel he die formuleukster schreef: ↑vr 06 dec 2019, 15:24 Toch wel, ik heb de hoekversnelling vanaf Θ=60° door Maple laten plotten.
De hoekversnelling is initieel 3,0024 rad/s2
Dat betekent een initiële verticale versnellingscomponent a=staaflengte*hoekversnelling*cosΘ =2,45*3,002*cos60=3,678m/s2 en loopt op naar 14,7
de initiële waarde komt overeen met jouw eerder genoemde 3/8g=3,678m/s2
hoekversnelling bij 60 degr.png
Ja zekerRik Speybrouck schreef: ↑ma 02 dec 2019, 09:42 voor een hoek van 60 graden zou de versnelling 3/8g moeten zijn
Op t=0,366 s.