Op onderdeel 2 loop ik vast!
Een schoonspringer (massa m) duikt verticaal van een 10m hoge plank zonder beginsnelheid.
In water wordt zijn gewicht gecompenseerd door de opwaartse kracht.
De viscositeitsweerstand bedraagt bv2
(b/m=0,4 m-1 )
Moderator: physicalattraction
dan is de formule 1 en 2 perfect juist maar je moet rekening houden dat de waarde in de derde formule zeker het dubbele zal zijn. Wanneer je de hoogte van de springer gaat opdrijven zal je zien dat de diepte op de duur minder en minder gaat toenemen gezien de hogere snelheid bij het raken van het water een hogere weerstand veroorzaakt
het dubbele is misschien een beetje overdreven, ik heb alleen formule drie verwerkt, maar hoe lager de sprong hoe groter het belang van de overgangsperiode.
mijn uitwerking is naar maximum diepte en overeenstemmende tijdukster schreef: ↑za 07 dec 2019, 11:06 Ik mis de factor tijd in jouw formule voor positie x onder water!
Wat dit vraagstuk bijzonder maakt is het feit dat het gewicht van de man onder water volledig wordt gecompenseerd door de opwaartse kracht.
Volgens mij geldt dan onder water:bewegingsformule onder water.pngversnelling ,snelheid en positie zijn allemaal tijdfuncties.
Er is geen maximale diepte te berekenen, er is geen eindsnelheid nul en geen eindversnelling nul
volgens mij is het mogelijk om de formule bovenaan blz te herschikken om zo de snelheid te berekenen in functie van de tijdukster schreef: ↑za 07 dec 2019, 11:06 Ik mis de factor tijd in jouw formule voor positie x onder water!
Wat dit vraagstuk bijzonder maakt is het feit dat het gewicht van de man onder water volledig wordt gecompenseerd door de opwaartse kracht.
Volgens mij geldt dan onder water:bewegingsformule onder water.pngversnelling ,snelheid en positie zijn allemaal tijdfuncties.
Er is geen maximale diepte te berekenen, er is geen eindsnelheid nul en geen eindversnelling nul
teller en noemer wegwerken deels wegwerken en dan arctan weg werken met tan aan andere kant en nogmaals teller en noemer wegwerken om v te isolerenukster schreef: ↑za 07 dec 2019, 11:06 Ik mis de factor tijd in jouw formule voor positie x onder water!