rekening houdend met mijn waarden na hoeveel tijd bereik je dan v is nul
Moderator: physicalattraction
Wat is die formule (waar staat die op welk blaadje?).Rik Speybrouck schreef: ↑za 07 dec 2019, 15:56 via mijn formule wel gezien ik een parameter o invoer bij de uitwerking. na 2.3091 seconden zou je heel dicht bij v nul moeten zitten hoor
Mensen bewegen en kunnen soms zelfs zwemmen.Rik Speybrouck schreef: ↑za 07 dec 2019, 16:12 de uitwerking staat op blz 1 en 2 en de uiteindelijke formule staat rood omrand op blad 2 das de tijd bij v is nul. Ik versta jullie benadering wel maar das geen realiteit he anders gaan er veel verdrinken volgens jaar in Tokyo
heb je de uitwerking al eens doorgenomen die een berekening is wanneer de persoon loodrecht in het water komt en deze houding mooi aanhoudt dan zal hij na de berekende tijd in de formule stil komen te staan das de bedoeling van de formule en dat hij tot stilstand zal komen weet je toch ook wel heXilvo schreef: ↑za 07 dec 2019, 16:20Mensen bewegen en kunnen soms zelfs zwemmen.Rik Speybrouck schreef: ↑za 07 dec 2019, 16:12 de uitwerking staat op blz 1 en 2 en de uiteindelijke formule staat rood omrand op blad 2 das de tijd bij v is nul. Ik versta jullie benadering wel maar das geen realiteit he anders gaan er veel verdrinken volgens jaar in Tokyo
De dichtheid van mensen is o.a. drukafhankelijk, die van water is o.a. drukafhankelijk.
Laat je dat buiten beschouwing en stel je de dichtheid van een persoon (of object) gelijk aan die van de vloeistof, dan wordt de snelheid nooit nul en bereik je uiteindelijk willekeurig welke diepte.
een duiker die van 1.000.000 meter hoogte springt geraakt niet verder dan 10.36246 meter met de onderkant van de voeten als hij met voeten eerst springt. Ik weet ook dat de diepte altijd nog met een fractie zal toenemen als je de hoogte nog laat toenemen maar das een ander probleem. Volgens jouw redenering zal een houten balk die mooi looddrecht in het water valt en deze houding aanhoudt nooit meer boven water komen want zijn snelheid neemt steeds fractioneel toe. Ik zou dit wel eens willen zien hoorXilvo schreef: ↑za 07 dec 2019, 16:38 Met alle respect voor jouw wiskundige vaardigheden, als jouw uitkomst is dat die snelheid binnen een eindige tijd nul wordt kan die berekening niet goed zijn.
Uit\(t=\frac{c}{p}(e^{\ px}-1)\)
is duidelijk dat je voor iedere willekeurige diepte een tijd kunt bereken, m.a.w. dat iedere diepte uiteindelijk bereikt kan worden.
Volgens de oorspronkelijke opgave wel. Daar houd ik me aan.
dan is dit toch wel een eerder zinloze opgave hoor die totaal onrealistisch is. Moest je daar mee afkomen als ingenieur bij een constructeur van zwembaden ik denk dat je vlugger buiten dan binnen zal zijn hoor
Als de opgave je niet aanstaat, reageer dan niet.Rik Speybrouck schreef: ↑za 07 dec 2019, 17:23 dan is dit toch wel een eerder zinloze opgave hoor die totaal onrealistisch is. Moest je daar mee afkomen als ingenieur bij een constructeur van zwembaden ik denk dat je vlugger buiten dan binnen zal zijn hoor