Rick R
Artikelen: 0

Foto-elektrisch effect

Ik ben bezig met een psd die werkt volgens het foto-elektrisch effect. Hier komt veel ruis vanaf. Wat voor problemen kunnen er in het foto elektrisch effect voorkomen waardoor je ruis krijgt?
StrangeQuark

Re: Foto-elektrisch effect

Tja dat kan aan natuurlijk veel dingen liggen. Je meting van de snelheid van de electronen, je lichtemitter heeft niet duidelijk 1 frequentie, stroom op je plaat is niet constant. Kijk ruis kan aan ALLE emitterkanten, meetkanten en alles wat er tussenin licht optreden. Dan zul je denk ik iets precieser moeten zijn.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.
Rick R

Ja dat is het probleem ik ben aan het zoeken waar het vandaan kan komen, dus kan niet precies zeggen wat voor soort ruis of waar vandaan.
Balthazar

mischien kun je met een simpele filter het probleem met ruis oplossen. kan me nog vaag herinneren van vorig jaar dat we op school met condensator en wat weerstanden ruis weg konden filteren. we hadden een ldr waar licht werd opgeschenen. deze detecteerde toen alleen het licht wat wij er zelf op schenen en niet wat er van buiten kwam en wat er van de tl lampen op viel. hopelijk kan je er wat mee.

met vriendelijke groet

gijs brouwers
Antoon

wat is ruis? is dat gewoon zo'n geluidje? of is het hier iets speciaals wat temaken heeft met electriciteit en het foto electrisch effect?
Anonymous

wat is ruis? is dat gewoon zo'n geluidje? of is het hier iets speciaals wat temaken heeft met electriciteit en het foto electrisch effect?
ruis is het feit dat door allerlei bewerkingen, het originele signaal niet kan hersteld worden in zijn oorspronkelijke vorm. bijv: geluid zet je om naar een spanning, daarna zet je spanning terug om naar het geluid. het verkregen geluid zal niet hetzelfde zijn als het originele geluid. hedendaags is dit bijna wel zo, maar voor andere toepassingen, zit je nog steeds met "aanzienlijke" ruis. hoe dit juist komt, is omdat we enkel gebruik kunnen maken van eindige technieken. hoewel vandaag de dag deze eindige technieken oneindig beginnen te lijken. zowat een fourierreeks, die je probeert te herstellen door alle deelsignalen samen te stellen tot het oorspronkelijke signaal.
Antoon

ah, nu snap ik het voor geluid, maar hoe zit het met de ruis bij het foto electrisch effect?
Rick R

Een filter heb ik geprobeerd dan blijft er nog te veel ruis over, want ik moet op de micrometer meten. Daarom zocht ik het bij het foto elektrisch effect.
goedie

foto elektrisch effect.

oke.

maar:

Kent er iemand een practisch voorbeeld of toepassing van het foto elektrische effect ?
kotje

Misschien kan men helpen als men weet wat het foto electrisch effect is, klik hiervoor bv hier
Volgens mijn verstand kan er niets bestaan en toch bestaat dit alles?
kotje

Om practische toepassingen van het foto electrisch effect te vinden klik hier
Volgens mijn verstand kan er niets bestaan en toch bestaat dit alles?
joeroe

goedie schreef:foto elektrisch effect.

oke.

maar:

Kent er iemand een practisch voorbeeld of toepassing van het foto elektrische effect ?
zonne panelen :)
It's amazing how often courage and stupidity go hand in hand, but its always stupidity thats needs courage

Terug naar “Kwantummechanica en vastestoffysica”