Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
GJ_
Artikelen: 0

Re: Verdonk niet populair

Dus ja, het kan in Nederland ook gebeuren. En Wilders is niet degene die dat tegen zal houden. Hij is geen deel van de oplossing, hij is een deel van het probleem. En Verdonk, zij wil een graantje meepikken van de winst die de angst bezorgt en ze vergroot de vijandschap...
En zo is het maar net. Mijn bloed (echt arisch bloed) gaat al koken als ik Wilders of Verdonk bezig hoor. Wat moet er dan gebeuren bij Marrokaanse jongeren?

Geef deze, en jongeren uit andere "probleemgroepen" eens kansen ipv een trap de goot in en het probleem zal grotendeels opgelost blijken.
Helly1975

Maar waar we het overeens zijn is dat de marrokaanse jeugd in de grote steden een groter aandeel hebben in de criminaliteit.
Nee, dat zijn we niet!

Vanuit de uitgangspunten in mijn vorige bijdrage verwacht ik dat de Marokkaanse jeugd ongeveer net zo crimineel is als de jeugd van Boerengat. Hooguit is er verschil in soort criminaliteit en verwacht ik dat de politie zo bevooroordeeld is dat ze Marokkanen beter in de gaten houdt waardoor er meer criminaliteit geregistreerd zal zijn.
Ik vind bovenstaand stuk nogal van de werkelijkheid afstaan. Laat ik de Marokanen even als bevolkingsgroep er buiten houden en dit als gehele allochtone bevolkingsgroep vervangen.

Ik ken een 2-tal cipiers van gevangenissen en beide konden mij vertellen dat 'hun' gevangenisen werden bevolkt voor bijna 80% door allochtonen.

Als ik naar opsporingverzocht kijk zie ik toch voor de meerderheid allochtonen als verdachten.

En bovenstaande door ook nog eens de minderheid van onze bevolking

Maar je kunt mij niet vertellen dat dit komt doordat de politie alleen allochtonen meer in de gaten houdt en dus meer allochtone criminaliteit registreert. Dat vind ik nogal een vreemde verklaring en zo kan je alles wat krom is recht praten. Voor dit zellfde geldt eigenlijk je verklaring van een boerengat en de 'grootte' stad.

Maar op Verdonk terug te komen. We hebben hier een democratie waarbij de volksvertegenwoordigers worden gekozen door de meerderheid van de bevolking, deze maken beleid. Trouwens het beleid van Verdonk heeft er altijd al gelegen maar wordt nu daadwerkelijk uitgevoerd en nu roepen een aantal mensen "moord en brand". Als je hier bent gekomen op louter economische gronden of hebt gelogen over je land van herkomst of wat voor tegenstrijdigheden in je verklaring dan ook dan ben je wat mij betreft uitgeproceerd en moet je terug. Dat voert Verdonk uit, vrij normaal lijkt me. Of dat humaan is?. JA, want dan alleen kunnen we het koren van het kaf scheiden en de "echte" asielzoeker helpen en hem een veilig onder komen verschaffen. En alleen voor deze gevallen is asiel bedoeld die gebruik gaan maken van onze sociale voorzieningen.
Farshad

Helly1975 is een van de velen die denkt dat het om het beleid is richting de 26000 mensen. Maar zoals ik eerder schreef, het gaat ergens anders om. Helly1975 zal het nooit begrijpen, Helly1975 zou het nooit in kunnen zien.
Geld maakt niet gelukkig, wiskunde en natuurkunde wel!
Helly1975

Helly1975 is een van de velen die denkt dat het om het beleid is richting de 26000 mensen. Maar zoals ik eerder schreef, het gaat ergens anders om. Helly1975 zal het nooit begrijpen, Helly1975 zou het nooit in kunnen zien.
Als ik jouw eerder post waarnaar jij verwijst kort en cru mag samenvatten komt het neer dat Verdonk's beleid leidt tot terreur door woede om dat ze Verdonk niet zien als 'hun' minister en ze er niet is voor zowel allochtonen als voor autochtonen (ze is Minister van intergratie!, zou dat misschien het laatste verklaren) en hun continue op de kast jaagt. Mijn mening is dat de minister niet voor polaristatie tussen bevolkingsgroepen zorgt maar dat de uitwassen binnen deze bevolkingsgroepen daar zelf voor hebben gezorgt. Waar bij de meerderheid van deze bevolkingsgroep de dupe is. Maar om hier het radicaliseren van sommigen aan te koppelen gaat mij te ver.

Minister de Geus heeft de WAO aangepakt omdat hier ook misbruik van werd gemaakt. Hierdoor is er nu een WAO stelsel die de gehele WAO 'bevolking' aanpakt. De meerderheid is dus weer de '***'.

Het is heel 'normaal' dat door toedoen van enkelen de meerderheid wordt benadeeld. Dat zie je overal en altijd, zo is het altijd geweest en zo zal het altijd blijven.

Maar om Verdonk hier nou op 'aan te pakken' en haar te zien als de vijand en dit nog weer te gaan 'koppelen' aan allerlei theorieën van het radicaliseren om wille van het geloof? omdat ze zich door Verdonk beledigd voelen?. Dat zou potverdrie een fantastisch chantage middel worden zeg! omdat het in dit geval om een specifieke bevolkingsgroep gaat en niet om een socialegroep zoals mijn voorbeeld bij de WAO?

nee, inderdaad dat zal ik nooit zien of begrijpen.

Ik ben ook van mening dat er zeker verbeteringen in het beleid van Verdonk nodig zijn. Met name in de uitvoering, maar dat er misstanden worden aangepakt is in mijn beleving gewoon nodig.
Anonymous

farshad,

Als ik je zo lees is het jou wel degelijk te doen om die 26000 mensen. Maar wat mij bevreemd is het feit dat de linkse partijen nu zo staan te stijgere over deze 26000 mensen. Dat ze nu op eens wel een generaal pardon moeten hebben. Das toch raar. Job Cohen en Klaas de Vries hebben tijdens paars I en paars II dit beleid af gesproken. Nu zijn het diezelfde partijen die staan te springen dat dit onmenselijk is. Waarom heben zij destijds niet een generaal pardon ingevoerd?. Wat nu wat uitgevoerd is het beleid van paars terwijl Verdonk het uitvoerd wordt ze hier op aangevallen door diezelfde linkse mensen c.q. partijen is dat niet heel vreemd?
Jan van de Velde
Moderator

Ik ben een fan van Rita Verdonk. Ik ben een fel tegenstander van haar beleid. Maar je kan van Verdonk zeggen wat je wil, het is tenminste een beleidsfiguur die niet met alle winden meewaait, zoals de 99 % draaikonten in politiek Nederland. Als we het niet met haar beleid eens zijn kunnen we een ander kabinet kiezen, toch? Ik zal mijn steentje aan dat streven bijdragen. Maar ik zie Rita graag terug......
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Ger

Verdonk is hard, maar in mijn ogen niet onrechtvaardig. Ze doet waar ze voor is aangenomen; de intrigatie van vreemdelingen stroomlijnen en profiteurs aanpakken. Dat doet ze volgens een beleid wat met de coalitiepartijen is afgesproken in het regeerakkoord. Ok, ze werkt het verder uit, maar wel volgens die richtlijnen. Ze wordt er alleen op aangekeken omdat zij de vertegenwoordiger is van dat beleid.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
GJ_

Ik ben een fan van Rita Verdonk. Ik ben een fel tegenstander van haar beleid. Maar je kan van Verdonk zeggen wat je wil, het is tenminste een beleidsfiguur die niet met alle winden meewaait, zoals de 99 % draaikonten in politiek Nederland. Als we het niet met haar beleid eens zijn kunnen we een ander kabinet kiezen, toch? Ik zal mijn steentje aan dat streven bijdragen. Maar ik zie Rita graag terug......

Valt keihard liegen niet ook onder "draaikonten"?
Jan van de Velde
Moderator

Valt keihard liegen niet ook onder "draaikonten"?
Fraai is anders, niet slim van haar. Maar onder draaikont versta ik iemand die beleid en uitvoering daarvan steeds weer aanpast aan een geuit onderbuikgevoel uit een of andere publieke-opinie-hoek. Dus nee, keihard liegen valt daar niet onder volgens mij.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Cris

:P Hoezo Verdonk niet populair? :)

:P Zij is zeer populair op de meeste buitenlandse TV programma's. Zoals, BBC World, NBC, CNN, enz.

:P Veel buitenlanders vinden dat Verdonk als een nieuwe alternatief koningin. Zij is niet aardige voor alle buitenlanders die willen naar Nederland komen.

:P In China heeft geen nieuws over haar. Omdat Chinees nieuwszenders in China (behalve in Hong Kong, Macau en Taiwan) nog niet helemaal open zijn. :roll:

:P Maar in Hong Kong heb ik toch wel af en toe kort nieuws over Verdonk op de TV gezien. :P
Raspoetin

En hoezo is zij niet populair? De publieksprijs "Beste Politica" ging naar haar.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!
Cris

En hoezo is zij niet populair? De publieksprijs "Beste Politica" ging naar haar.

:P Dat bedoel ik ook! :roll: :P :P
GJ_

Er zijn toch ook mensen die haar graag voor de rechter zien verschijnen wegens dood door schuld en enkele andere misdaden.
Raspoetin

Er zijn toch ook mensen die haar graag voor de rechter zien verschijnen wegens dood door schuld en enkele andere misdaden.

Zeker, maar of iemand populair wordt gevonden of niet, hangt meestal niet van de mening van een minderheid af.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!
Ger

Dan kun je iedere politicus wel aanklagen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Terug naar “Politicologie en Economie”