Helly1975 is een van de velen die denkt dat het om het beleid is richting de 26000 mensen. Maar zoals ik eerder schreef, het gaat ergens anders om. Helly1975 zal het nooit begrijpen, Helly1975 zou het nooit in kunnen zien.
Als ik jouw eerder post waarnaar jij verwijst kort en cru mag samenvatten komt het neer dat Verdonk's beleid leidt tot terreur door woede om dat ze Verdonk niet zien als 'hun' minister en ze er niet is voor zowel allochtonen als voor autochtonen (ze is Minister van intergratie!, zou dat misschien het laatste verklaren) en hun continue op de kast jaagt. Mijn mening is dat de minister niet voor polaristatie tussen bevolkingsgroepen zorgt maar dat de uitwassen binnen deze bevolkingsgroepen daar zelf voor hebben gezorgt. Waar bij de meerderheid van deze bevolkingsgroep de dupe is. Maar om hier het radicaliseren van sommigen aan te koppelen gaat mij te ver.
Minister de Geus heeft de WAO aangepakt omdat hier ook misbruik van werd gemaakt. Hierdoor is er nu een WAO stelsel die de gehele WAO 'bevolking' aanpakt. De meerderheid is dus weer de '***'.
Het is heel 'normaal' dat door toedoen van enkelen de meerderheid wordt benadeeld. Dat zie je overal en altijd, zo is het altijd geweest en zo zal het altijd blijven.
Maar om Verdonk hier nou op 'aan te pakken' en haar te zien als de vijand en dit nog weer te gaan 'koppelen' aan allerlei theorieën van het radicaliseren om wille van het geloof? omdat ze zich door Verdonk beledigd voelen?. Dat zou potverdrie een fantastisch chantage middel worden zeg! omdat het in dit geval om een specifieke bevolkingsgroep gaat en niet om een socialegroep zoals mijn voorbeeld bij de WAO?
nee, inderdaad dat zal ik nooit zien of begrijpen.
Ik ben ook van mening dat er zeker verbeteringen in het beleid van Verdonk nodig zijn. Met name in de uitvoering, maar dat er misstanden worden aangepakt is in mijn beleving gewoon nodig.