Dat is precies wat ik al heel lang probeer aan te geven op basis van de hele historie van dit topic.Gast044 schreef: ↑di 18 aug 2020, 20:44 Niet met één liftje. Maar met een stilzwijgende aanname; een hele rij liftjes in een gekromde ruimte. Zoals hier dus beschreven:
https://www.einstein-online.info/en/spo ... nce_light/
Ik denk dat je daarmee het snelst op de juiste waarde (buiging) komt.
blijkbaar is dit dus ook elders uitgevonden zoals blijkt uit jouw link: 'The model known to historians of science as “Nordström’s second theory” incorporates the equivalence principle, but space is curved in exactly the right way to cancel out local light deflection.
'HansH schreef: ↑za 15 aug 2020, 12:55 als ik teruglees in het topic, dan was ik dit feitelijk al op het spoor in Bericht vr 27 jul 2018, 08:38. alleen formuleerde ik het daar wat onhandig door de liften te roteren, en dan is natuurlijk terecht de opmerking dat het roteren van liften op zich niets doet, maar wat ik feitelijk daar al had moeten zeggen is dat ik niet de liften roteerde, maar de kromming van de ruimte corrigeerde door de ruimte inclusief lichtstraal locaal te gaan buigen. Dus niet de liften maar het geheel waar de liften ook bij horen.