GertSmit schreef: ↑za 29 aug 2020, 11:51
Ik weet dat we veelvuldig ruimtetijd gebruiken wanneer we eigenlijk ruimte alleen bedoelen. Dat vraaagt dus nog om aanpassing van het artikel. De tijdsfactor wordt in de andere twee modellen wel meegenomen, maar dat is geprogrammeerd op basis van Newton's zwaartekrachtwetten. Precies hetgeen je hier aanstipt is een stuk van de wiskunde die nog moet worden ingevuld. Oftewel, hoe gedragen de banen van db's zich puur op basis van ruimtekromming zoals berekend door formule(0)? Dat is het voorgestelde te bouwen derde model (zie bladzijde 7).
Goed dat men reflecteert en (nog) niet in de overtuiging is dat alles wat men presenteert volledig goed is. Sommige mensen met nieuwe theorieën blijven steeds bij een standpunt. Als men bij een standpunt blijft krijgt men een statisch geheel wat niet veranderd noch ontwikkeld.
Het concept ruimte tijd door Einstein. Is een hele ontwikkeling geweest in wiskunde en natuurkunde. Vanaf mijlpaal Maxwell af meer dan 50 jaar voordat de wiskunde, theoretische natuurkunde en praktische natuurkunde en Einstein zijn theorie kon opstellen.
Het is leuk zelf bezig te zijn met wetenschap. Ik deed dat langer geleden wel eens met een vriend. Dan gingen we praten over het heelal en probeerde alles naar beste weten te verklaren met termen dat we lazen in boeken en tijdschriften.
Dit leerde ons uiteindelijk iets. Dat het groter geheel/alles niet simpel te verklaren is. Altijd weer komen er vragen, bijvoorbeeld: waarom is er deeltjes en golven dualiteit?
Mijn visie:
De mens probeert uit overleving instinct de wereld om zich heen te begrijpen. Deze overleving prikkel geeft positieve stimulans aan de hersenen. Geniet van deze stimulans rush maar blijf met beide benen aan de grond!
Zelf ben ik niet geïnteresseerd iets bij te dragen. Echter zou ik jullie aanbevelen deze website te bezoeken:
https://www.quantumuniverse.nl/series
Deze site is veel beter dan de meest populair wetenschappelijke artikels welke men op internet vind.