GertSmit schreef: ↑zo 30 aug 2020, 15:28
SQRT(X^2+Y^2+Z^2) x Kr = 1.
In de formule SQRT(X^2+Y^2+Z^2) is de lengte uitrekening, dwz. de afstand van het punt x, y, z in de ruimte tot de locatie van het db (op 0, 0, 0). Kr is de mate van ruimtekromming op dat specifieke punt x, y, z.
Zie bladzijde 6 in het artikel voor een uitvoerige beschrijving en uitwerking van formule(0).
Dus die Kr is dan niks anders dan 1/afstand tot een bepaald punt, waarbij je impliciet al een bepaald coördinatensysteem hebt gekozen. Maar wat kun je hier vervolgens mee verklaren?
Ik zal wel ongeduldig zijn, maar ik heb geprobeerd een aantal pagina's te lezen en ik word er niet wijzer van. Blijkbaar is er iets mis met de huidige manier van zwaartekracht beschrijven, namelijk de algemene relativiteitstheorie, maar wat precies en hoe jouw ene simpele formule (0) alle voorspelde en verklaarde fenomenen van de alg.rel.theorie kan verklaren zie ik niet terug. En zie ik bovendien ook niet gebeuren, laat staan dat alle andere fundamentele krachten ermee kunnen worden verklaard.
Je allereerste prioriteit, als je ook maar enigszins claimt om de algemene relativiteitstheorie te kunnen reproduceren, is de klassieke tests van die theorie te reproduceren (het zgn. "correspondentieprincipe"): denk aan de juiste afbuiging van licht, de precessiebeweging van Mercurius, het bestaan van zwaartekrachtsgolven en frame-dragging. Daarvoor moet je überhaupt contact kunnen leggen met de alg.rel.theorie.
Je zou kunnen proberen je schrijfsel op Vixra te publiceren, maar voor mij als natuurkundige staat dit zo ver af van wat ik weet, en zie ik zo weinig motivatie en bovendien kans dat het kan reproduceren wat het claimt en dat ik door en door ken, dat ik me er niet toe kan zetten om verder te lezen. Maar ik wens je wel veel succes toe