Besten ik vraag mij af of het verplicht is om E-nummer toevoegingen op voedsel producten te zetten . Dit omdat ik es een programma had gezien dat beweerde dat er mensen haren waren verwerkt in brood . L-cysteIne was deze stof en dat product kan gewonnen worden uit mensenharen ,maar bijvoorbeeld ook uit ganzenveren . De meeste producten komen tegenwoordig uit China en zoals iedereen weet zijn daar de regels niet zoals de regels als in andere landen .
Aangezien er een chemische Proces aan vooraf gaat is het niet meer te controleren of een product bereid is uit mensenharen of ganzenveren .
Eigenlijk net zoals het E-482 nummer .Dit kan gewonnen worden uit plantaardig vet of dierlijk vet .Ik snap ook wel dat in deze maatschappij alles snel moet en langer houdbaar en daarom zijn die toevoegingen blijkbaar Allemaal nodig .
Maar het liefst heb ik dus gewoon brood zonder toevoegingen en ben daar ook best bereid om wat meer voor te betalen .Dus ik ging es kijken wat er op het brood staat dat ik altijd haal uit de Vomar . . Hartstikke goed van de Vomar dat ze het er zo eerlijk op zetten .Een grote pluim eerlijk is eerlijk.Maar goed ik wilde geen E nummers in mij. Brood en ging dus opzoek naar E nummer vrij brood .en dat meende ik dus gevonden te hebben bij de jumbo in goudeerlijk brood . https://www.bakkerswereld.nl/nieuws/nie ... pt-1014936 Het brood was wel wat duurder stond er ergens bij maar dat vond ik geen probleem .Dus ik ging naar de jumbo en kocht een goudeerlijk brood voor ongeveer 2 euro .Ik keek op de sticker met de ingrediënten en daar stonden inderdaad geen E nummers op dus ik was blij met mijn eerlijke brood .Voor ik het brood gong testen ging ik eerst nog even langs bij mijn moeder en vertelde hetzelfde verhaal dat ik liever iets meer betaal dan dat ik brood met toevoegingen eet .Mijn moeder daarentegen koopt ook altijd bij de jumbo en gaat meteen kijken wat erop haar goedkopere brood staat van 1 euro .Ook uit de jumbo dus .En wat blijkt nou daar zitten ook geen E nummers in volgens het etiket .Dat vond ik toch wel vreemd en er gingen bij mij toch wel alarmbellen rinkelen .Dus ik ga nog maar wat onderzoek doen .
Als eerste schreef ik een bericht naar de jumbo .Dat kan iedereen doen met vragen over de ingrediënten .Ik wacht nog steeds op antwoord eigenlijk.
Toen keek ik op de site van jumbo bij het brood en daar stonden de ingrediënten gewoon bij .En tot mijn grote verbazing zag ik dat er zelfs in het duurdere Brood gewoon E nummers zaten . https://www.jumbo.com/goudeerlijk--wit- ... l/193777ZK .Zie onderaan de pagina de ingrediënten .Dus vandaar mijn vraag .Ik vind dat een beetje zware misleiding tot oplichting want het staat dus niet op het etiket in de winkel .