Dus de aanhef wordt simpelweg "Wezens".
Erg grappige tekst
Ik ga voor: "Hee jij daar!"
Gender- ras- religie- en inkomensneutraal, en lekker agressief-direct. Helemaal van deze tijd.
Járen geleden heb ik echt heel veel moeite gedaan om de Belastingdienst te contacten. Ik ergerde mij helemaal groen en geel aan hun bijkans onbeschoft hautaine benadering van degenen die hun inkomen ophoesten. Geen aanhef, een zin die begint met "U moet binnen 6 weken ..." geen hoogachtend, of met vriendelijke groet. Leuker kunnen ze het best wel maken, maar ze vertikken het gewoon.
Maar contact via e-mail is niet mogelijk met die dienst. Na lang zoeken vond ik een e-mail adres van de webmaster, en heb hem met een even onbeschoft bericht zonder aanhef "Uw moet binnen 6 weken zorgen dat u de mensen fatsoenlijk adresseert, het zijn uw hondjes niet." waarna ik in een vriendelijke uitleg hem vroeg hoe hij zich voelde als ik hem zo aansprak. Ik verzocht hem als hij ook vond dat de overheid zich in woord beschaafd op dient te stellen en deze kille stijl hem ook irriteerde mijn mail door te sturen naar iemand die er over ging. Met mijn hartelijke dank en een fatsoenlijk onderschrift.
Twee jaar later (dat is inmiddels ook al weer een jaar of 5 terug denk ik) werd ik zowaar gebeld door een hoge belastingmeneer. Mijn e-mail was bij hem terecht gekomen, en hij vond dat ik helemaal gelijk had. Maar zei hij, de molens draaien hier erg langzaam, en het zal best nog een tijd duren voor zoiets is ingedaald. Inmiddels zie ik vaker een normale aanhef en hoogachtend in belastingcorrespondentie. Ik weet niet of het door mij komt, maar ik koester de gedachte.