o ja en dat zijn pagina;s van het formaat A2 landscape, dus de formule is dan ongeveer 9 meter lang. Ik vraag me wel af hoe je dat kunt afleiden?
sajajpm schreef: ↑vr 17 aug 2018, 19:05Professor Puntje schreef: Goed - geef dan je formule voor een exacte reële oplossing van x5 + x + c = 0 .
In die formule mag je maar een eindig aantal keren optellen, aftrekken, vermenigvuldigen, delen en worteltrekken. Andere bewerkingen zijn niet toegestaan.
sajajpm schreef: ↑za 23 jan 2021, 07:50Ik meen het al eens eerder te hebben opgemerkt, die oplossingen lijken me niet corect.sajajpm schreef: ↑vr 17 aug 2018, 19:05Professor Puntje schreef: Goed - geef dan je formule voor een exacte reële oplossing van x5 + x + c = 0 .
In die formule mag je maar een eindig aantal keren optellen, aftrekken, vermenigvuldigen, delen en worteltrekken. Andere bewerkingen zijn niet toegestaan.
ax^5+ex+f=0(C).docx
Gecontroleerd met Maple en die geeft andere oplossingen.
Ook is het geen antwoord op de opmerking van Puntjes.
Er zal eerst moeten worden aangetoond, dat zijn c kan worden herschreven is jouw vorm van in a.
sajajpm schreef: ↑vr 17 aug 2018, 19:05Zonder bewijs heb ik een oplossingsmethode bedacht voor de vijfdegraads vergelijking . Ik maak gebruik van de algemene hypergeometrische funktie.Professor Puntje schreef: Goed - geef dan je formule voor een exacte reële oplossing van x5 + x + c = 0 .
Een uitgebreide uitleg van een mogelijke oplossing vindt u in de bijlage.