Oeij, ik weet dat men bio-ethanol in Amerika aan het aanprijzen is als vervanger voor bezine. Het zou minder schadelijk moeten zijn voor het mileu. Ik heb via wikipedia het volgende gevonden:
Code: Selecteer alles
Ethylalcohol wordt op zeer grote schaal bereid door vergisting van suikers. Het is in voldoende zuivere vorm ook zeer brandbaar en kan in verbrandingsmotoren als weinig vervuilende brandstof worden gebruikt, omdat de verbrandingsproducten relatief schoon zijn (in theorie enkel koolstofdioxide en water). In Brazilië rijden veel auto's op ethanol. Deze ethanol wordt gewonnen uit vergist sap van suikerriet m.b.v. destillatie. In landen als Brazilië en de Verenigde Staten wordt ethanol ook vermengd met gewone benzine. Het geschikt maken van auto's voor het rijden op ethanol vergt maar een zeer kleine aanpassing. Vermengd met methanol en kleurstof wordt het verkocht als brandspiritus voor huishoudelijk gebruik.
Wat betreft testrapporten kan ik je niet echt helpen. Goedkeuringen ook niet maar misschien weten ze bij b.v. TNO meer over deze zaken en kan je een mailtje sturen naar hun informatiepunt.