Opmerking moderator
tenzij ik specifiek in moderator functie spreek zoals in dit kader ben ik gewoon een gebruiker die een antwoord geeft daar waar ik kan
ik heb geen problemen met merken, ik mag alleen niet teveel uitweiden over bepaalde fermentatie processen. dit i.v.m. mijn werk.
Het blenden van sappen met die minder suiker bevatten is in mijn ogen voor jullie het beste. Hierbij kan je denken aan mixen met kokoswater (snel te koop), courgette sap (wel sap maken in sap machine van geschilde courgettes!), komkommer sap (goed in combinatie met appel en aardbei).
Hiermee hou je smaak en energie intake in balans. Anders kan je eventueel ook verdunnen met water en wat zoetstoffen toevoegen en eventueel een druppel aroma, en zo een lagere energie nectar maken. Persoonlijk ben ik nogal gevoelig voor de smaak van zoetstoffen (tja werk gerelateerde afwijking) dus is dat niet naar mijn smaak.
Wat ik zelf doe voor mijn sportwedstrijden is dat ik een vruchtensap neem a 11% suiker en die meng ik 50/50 met kokoswater. Deze mix is iets hypertoon maar niet heel veel en bied ook de nodige zouten voor het opvangen van mijn transpiratie.