Human schreef: ↑zo 28 feb 2021, 11:00
Omdat ik (en wellicht vele anderen ....nog niet statistisch bewezen bij mijn weten) het op één of andere manier tegen - natuurlijk vind als men dat zou doen.... dezelfde combinatie invullen. Ik wed erop dat niemand het doet / durft !
Waarom zou dat tegennatuurlijk zijn? Dat jij er op wed is net zo min een bewijs.
Human schreef: ↑zo 28 feb 2021, 11:00
Uit een betoog van een statisticus bleek dat "nu en dan" eens meespelen zinvol is ..... omdat het op die wijze een aftasten is van de individuele "geluksfactor" ...... al speel je maar éénmaal !
Voortdurend elke weekspelen was / is volgens de statisticus zinloos (zelfs dom en geld verslindend)
Die statisticus zou onmiddellijk zijn diploma moeten inleveren.
Er is geen individuele geluksfactor en
als je dan zo nodig wilt meespelen, dat is voor wat betreft bestaande loterijen wekelijks meespelen geen slecht idee. Maar of iets zinvol is is natuurlijk lastig objectief vast te stellen.
Stel je hebt een loterij waarbij een lot 10 euro kost, en waar je 19 van de twintig keer niets wint, 1 op de 20 keer 100 euro.
Dan is wekelijks meespelen onverstandig, de resultaten middelen uit en je verliest gemiddeld de helft van je inleg. De kans dat je er netto iets aan overhoudt is nihil.
Heb je net zo'n loterij maar je hebt 1 op 200.000 kans op een prijs van 1 miljoen, de rest van de loten zijn nieten, dan middelen de resultaten over de levensduur van een mens niet uit. De meesten zullen alleen maar verliezen maar een paar gelukkigen houden er een miljoen aan over.
Speel je 60 jaar mee, dan is je kans op die miljoen ruim een procent. Speel je maar een paar keer mee, dan is die kans nagenoeg te verwaarlozen.