Miels schreef: ↑do 10 jun 2021, 12:05
Inderdaad, hij is zeker niet ideaal. Maar nu heb je in ieder geval de mogelijkheid om diverse opties te kiezen. Dat was voorheen niet, aardige stap vooruit toch?
Dat iets eerst slechter was dan nu, maakt niet dat elke verbetering dan maar goed of zelfs maar voldoende was. Het is van onvoldoende naar zeer matig gegaan.
Sterker nog: je kunt erover twisten of het überhaupt wel een verbetering was. Eerst was het klip en klaar: WSF zet cookies; jij hebt geen andere keus dan het te accepteren. Letterlijk: take it or leave it.
Nu wordt de suggestie van keuze gewekt; maar alsnog worden er handenvol cookies geplaatst. Je houdt je bezoekers dus voor het lapje.
Hoe schat jij de impact in? Lijkt het je verstandig om dit aspect bovenaan onze to-do lijst te zetten?
Da's natuurlijk een dooddoener. Ik ken de to-do lijst niet en ik ga er ook niet over.
Maar sec gezien: met heel weinig effort kun je een gigantisch resultaat halen: je kunt heel eenvoudig:
- EZoic uitzetten
- Google analytics uitzetten
- Advertentie mangement uitzetten
- Welke andere trackers nog meer ingezet worden (geen zin om dat nu uit te zoeken, uBlock blokkeert er 52 momenteel) uitzetten
De enige impact daarvan is dat de inkomsten opdrogen, maar de juridisch voldoe je, WSF zal sneller gaan en technisch wordt het allemaal een stuk eenvoudiger. Ik snap dat inkomsten nodig zijn, maar ik snap niet waarom er zoveel voor nodig is. Ik ken de technische achtergrond van WSF en ik weet wat een VPS kost waar dat op kan draaien. Echter denk ik niet dat dit de plaats is om de financiën te bespreken.