Mijn koperen waterleidingen, zes jaar geleden nieuw aangelegd, zijn op de aanhechtingen met sluitstukken helemaal groen uitgeslagen.
In de verwarmingsruimte waar het droog is ook, echter in de kelder waar het vochtig is, is het helemaal verschrikkelijk.
Er is reeds een lek gerepareerd, daar heeft het bedrijf de leiding in kunsstof vervangen.
Het water in de badkamers geeft een groene laag af. Ook mijn haar is groen geworden.
Mijn bronwater heb ik vandaag getest, een ph6 ongeveer, moeilijk te zien in kleurnuances tabel.
Ik heb nu een gehele analysetestding aangevraagd die ook o.a. koperaandeel meten kan.
Ik heb het idee dat het misschien ligt aan de combinatie van koperen leidingen en stalen tussenstukken, dat het koper zo reageerd.
Of zou het eerder te maken hebben met het circuit vanuit het bronwater reservoir, de leidingen in, waarbij misschien lucht een rol speelt.
Het bedrijf die het heeft geinstalleerd zegt dat het aan het water ligt hier in de Vogezen, Frankrijk.
Ik baal echter van de problemen die het kan gaan geven, mede qua gezondheid. De totale kosten van de verwarming en waterleiding waren €35000,-.
Zij hebben mij koper geadviseerd, ja koper is het beste (en het duurste), nu zeggen zij dat het water hier slechte werking heeft op koper.
Ik wil nu graag uitvinden wat de echte oorzaak kan zijn dat na zes jaar een leidingen het al heeft begeven en dat mijn water misschien ongezond blijkt.
Heeft iemand hier ideeën over?