Hypercharge schreef: ↑di 17 aug 2021, 20:13
Nog een keer dan: Als je ze niet per paar maar stuk voor stuk tegen elkaar drukt kom je uit op drie draaienden waar je de laatste tegen aan drukt. Dit geeft een draaiing voor allen. Als begindraaiing 1 is voor elke rol zullen zij dan 1/2 draaing hebben. Bij drie 1/3. Sorry maar ik heb geen zin nog verder te gaan. Zie formules boven.
Het is fout, maar nog steeds geen weerlegging van wat ik schrijf. Je legt ook niets uit, je stelt simpelweg dat als je laatste tegen de eerste drie drukt, dit een draaiing geeft voor alle cilinders.
De volgorde doet er niet toe. Geef aan waar in
mijn redenatie de fout zit. Waar blijf je?
Hypercharge schreef: ↑di 17 aug 2021, 20:13
Bij drie 1/3. Sorry maar ik heb geen zin nog verder te gaan. Zie formules boven.
En de vierde draait met volle snelheid in dezelfde draairichting als de cilinder waar hij tegenaan wordt gedrukt. Die draait met 1/3 snelheid maar heeft drie keer zoveel massa achter zich (zichzelf en de andere twee waar hij mee in contact is).
Zelfde draairichting tussen derde en vierde schijf betekent tegengestelde richting op het raakpunt, zodra ze elkaar raken. De zaak komt tot stilstand.