Roel
Artikelen: 0

Eclips maart 2006

Het duurt nu echt niet zo lang meer! Wat zijn jullie plannen? Mijn reisje is al geboekt!
Elmo

Re: Eclips maart 2006

Voor de mensen die de keuze nog niet gemaakt hebben, hier kan je terecht op 29 maart 2006:

Afbeelding

BRON
Never underestimate the predictability of stupidity...
Roel

Ik ga samen met mijn teer beminde naar de Turkse zuidkust. Om precies te zijn naar het plaatsje Side. Omdat het gebied zwaar toeristisch is zijn er genoeg hotels en het kost geen drol om er een weekje door te brengen. Het is mijn eerste eclipsreis (na 1999 natuurlijk, op de fiets!) en hopelijk de eerste totale eclips zonder wolken ervoor... Side ligt exact in het midden van de totaliteitszone en pal aan zee. Mijn plan is om vanaf een hoog punt (een heuvel of zo) de verduistering te gaan waarnemen. Het lijkt me namelijk erg mooi om de schaduw over zee aan te zien stormen. Ik kan haast niet wachten...
Ger

Ik ben jaloers. Ik blijf thuis.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
sen...

Ik kan helaas zelf niet weg, dus ook ik benijd allen die wel gaan!

Voor mensen die nog geen plannen hebben gemaakt maar wel willen gaan: misschien kan deze draad jullie nog van pas komen.

Eventuele resultaten van jullie waarnemingen kunnen jullie uiteraard hier kwijt.

(hint, hint :roll: )

ps

Ik heb niet gestemd in je poll aangezien er geen optie "ik blijf thuis" bij staat. :wink:
Living on Earth can be expensive, but it does include a free trip around the sun.
skyguy

Als iemand hier rijk en gek genoeg is om mijn reisje te betalen ga ik wel :wink: . Maar ik denk niet dat ik daar echt op moet gaan hopen :roll:
Roel

Ik blijf thuis = ik ga ergens anders heen. (Er is maar plek voor drie opties in de poll)

Maar Sen... ik denk niet dat ik foto's ga maken. Ik neem ook alleen maar een verrekijker mee. Een totale zonsverduistering lijkt mij een gebeurtenis die je met het blote oog wil meemaken. Is ook een beetje onhandig in een vliegtuig, een toeter van 1m 20!
wannes

Het is mijn eerste eclipsreis (na 1999 natuurlijk, op de fiets!) en hopelijk de eerste totale eclips zonder wolken ervoor... Het lijkt me namelijk erg mooi om de schaduw over zee aan te zien stormen. Ik kan haast niet wachten...
wij hadden geluk in 1999 op het laatste moment gingen de wolken juist weg en hadde we nog een prachtig zicht :roll:

en de schaduw op je zien afkomen is een geweldig zicht :P
Sietse

Wie weet waar ik lijst van alle plaatsen kan vinden waar de eclips maximaal is? Ik heb namelijk vrienden in Samara, rusland wonen. Volgens bovenstaande wereldbol, schat ik dat de zwarte streep wel eens akelig in de buurt kon komen.

Mocht het zo zijn, dan heb ik natuurlijk een mooie reden om eens op stap te gaan in maart :roll:
Roel

http://newton.physics.metu.edu.tr/~aat/TSE...06/TSE2006.html

op deze site kun je verschillende kaartjes aanlikken.
Roel

Deze is beter. Het totaliteitspad in Rusland:

http://sunearth.gsfc.nasa.gov/eclipse/SEmo...2006-fig19b.GIF
Aldebaran

Ik ga samen met mijn teer beminde naar de Turkse zuidkust. Om precies te zijn naar het plaatsje Side. Omdat het gebied zwaar toeristisch is zijn er genoeg hotels en het kost geen drol om er een weekje door te brengen. Het is mijn eerste eclipsreis (na 1999 natuurlijk, op de fiets!) en hopelijk de eerste totale eclips zonder wolken ervoor... Side ligt exact in het midden van de totaliteitszone en pal aan zee. Mijn plan is om vanaf een hoog punt (een heuvel of zo) de verduistering te gaan waarnemen. Het lijkt me namelijk erg mooi om de schaduw over zee aan te zien stormen. Ik kan haast niet wachten...

Hoi, ik ben nieuw hier. Ik ga ook naar Side voor de zonsverduistering. Die van 1999 heb ik in Frankrijk bewonderd. Dat was super. Des te meer verheug ik me op de komende verduistering!
Miel

Ik wilde ook zo'n eclipsereis doen, maar ze zijn niet al te goedkoop. Daarnaast zijn veel reisjes al volgeboekt. Althans, toen ik in oktober had gekeken waren de meeste dingen al volgeboekt.

Weet iemand of er hier in Nederland een stukje zon verduisterd wordt? Of vallen we totaal buiten de zone?
Discovery consists of seeing what everybody has seen and thinking what nobody has thought.
Roel

Er schijnen nu veel mensen af te haken in verband met de vogelgriep (angsthazen) hierdoor zijn er weer wat plekjes vrij gekomen, dus grijp je kans zou ik zeggen.

De verduistering is in Nederland zo'n 35%.. Niet heel spectaculair dus...
Afbeelding
Bullseye

Kon ik er maar heen, aangezien ik niet genoeg verdien voor 1 retour, en ook nog op school zit vraag ik jullie om mijn reis te betalen :roll: :P

Tja, was te proberen, persoonlijk zou ik écht niet afschikken door die vogelgriep, als je gewoon in een gezonde staat bent is je lichaam ook in staat een gewoon griepvirus te weren. En gewoon geen kip eten (rauw) :P

Terug naar “Sterrenkijken”