Ben voorlopig nog vooral aan het nadenken. De batterijstreepjes bij eenparige versnelling van een voorwerp. Dan per dt geen constante energie-overdracht (groen) Maar wel constante energie-overdracht per dy (oranje)/(blauw) althans volgens klassieke mechanica.
Zou dat niet stroken met de werkelijkheid, dan zouden het misschien toch de groene streepjes kunnen zijn, dat was mijn aanvankelijke gedachte. Ik moet even goed nadenken over welke situaties ik wil gaan narekenen, en welke waardes ik daarbij moet verzamelen. De hypothetische situatie van eenparige versnelling van een massa wil ik meenemen, F,a,v,y-positie,m,E,p noteren. Zouden t=0,t=1,t=2 voldoende zijn, of is t=3 ook noodzakelijk? Evenzo de situatie met een raket met constant brandstofverbruik, die zou ik ook kunnen beschouwen, daar geen gelijkblijvende massa. F,a,v,y-positie,m,E,p noteren. Ik zou ook de situatie kunnen beschouwen van een raket die een constante versnelling heeft, daar geen constant brandstofverbruik, maar brandstofverbruik als een percentage van raketgewicht(toch?). En misschien ook een vrije val-situatie beschouwen. En dan de situaties met elkaar vergelijken. Het wordt een flinke klus voor me. Daarbij belangrijk om het overzicht te bewaren. Voorlopig ook even veel andere dingen te doen hoor. Ik verwacht niet te snel klaar te zijn.