Dit leidt dan weer tot de firewall, waardoor het equivalentieprincipe wordt ddorbroken.
Moderator: physicalattraction
nog een hoop te doen dus in de natuurkunde. immers de uiteindelijke theorie die we misschien ooit gaan vinden bevat geen paradoxen. Paradoxen moeten het gevolg zijn van het feit dat je het nog niet helemaal begrijpt.
Maar dat is nou juist de kernvraag: is het een "legitieme" oplossing? Welk principe in de Newtonse mechanica vertelt ons dat Nortons argument niet klopt? Is dit slechts een wiskundige curiositeit, of legt dit een aspect van de Newtonse mechanica bloot die tot op heden onderbelicht is geweest?vijv schreef: ↑do 17 feb 2022, 07:42Naar mijn mening heeft dit niets met de stelling te maken. Norton's dome hoort in dezelfde categorie als het bewijzen van 1+1=3 . In deze laatste wordt er steeds ergens (verdoken) gedeeld door nul.
In het geval van Norton's dome worden twee oplossingen met verschillende beginvoorwaarden samengevoegd en voorgesteld als een legitieme oplossing, wat niet is.
r(t) =0 heeft de beginvoorwaarde r(o) = 0 en v(o) =0
r(t)= 1/144(t-T)**4 heeft de (mogelijke randvoorwaarde : r(T) = 0 en v(t) = 0
Wat ik bedoel is dat deeltjes blijkbaar golven in quantum velden zijn. en blijkbaar heeft de ruimtetijd daar invloed op. dus daarom vroeg ik me af of je dan over een voortplantingssnelheid van die golven kunt spreken en of dat dan van invloed is op het gedrag bij zwarte gaten. Immers je hebt ook het effect van verstrengeling wat oneindig snel lijkt te gaan.Papabear schreef: ↑za 19 feb 2022, 00:20 Bedoel je dat invallende negatieve energie delen van de virtuele deeltjes (quarks, leptonen, hun anideeltjes, en mogelijk fotonen, maar hier ben ik niet zeker van... voor zover we daar überhaupt over kunnen praten) anders het deeltje binnenin niet kunnen bereiken en opheffen?