Beste allemaal,
Via een ander forum werd ik naar dit forum doorverwezen in de hoop dat er hier misschien een paar mensen zitten die mijn vraag kunnen beantwoorden.
Op het middelbare en later op de universiteit heb ik een typisch alfapakket gehad. Ik merkte alleen dat ik eigenlijk best wel heel veel interesse heb in techniek en natuurkunde, en heb een carrièreswitch gemaakt. Nu zit ik als BBL-er elektrotechniek op MBO niv. 3 weer in de schoolbanken, met daarbij wiskunde.
Tot nu toe vind ik het relatief makkelijk, maar ik merk dat ik bij de inzicht-vragen weer een beetje stukloop. Na uitleg van de docent snap ik het ook weer, en dan kan ik mezelf echt voor mijn hoofd slaan dat ik er zelf niet op kwam. Mijns inziens wordt er in het onderwijs teveel gewerkt met het aanleren van kunstjes om je zo door de stof te loodsen, maar dit vergroot mijn begrip/inzicht niet. Ik denk dat ik dit wel kan leren, maar daar heb ik context, verdieping, een antwoord op de vraag "waarom" nodig.
Ik ben heel gemotiveerd en wil sowieso niveau 4 halen, en als dat lukt misschien wel HBO gaan proberen want ik vind het machtig interessant. Maarja, dan moet ik wel meer inzicht krijgen in wiskunde.
Zijn er goede Youtubekanalen, boeken, enz die ik tot mij kan nemen om meer inzicht in wiskunde te krijgen? Mag ook in het Engels zijn!
Ik hoor het graag van jullie