daar staat de formule afgeleid voor c in 2 tegenovergestelde richtingen, maar ik zie daar niets staan over het begrip 'absolute hoek' wat jij introduceerd en de gedachte daarachter. dus ik kan je daarom niet volgen.
daar staat de formule afgeleid voor c in 2 tegenovergestelde richtingen, maar ik zie daar niets staan over het begrip 'absolute hoek' wat jij introduceerd en de gedachte daarachter. dus ik kan je daarom niet volgen.
Voor zover ik kan zien heb ik geen toegang tot dit artikel. Lijkt me wel handig dat iedereen die dit topic volgt in staat is om geciteerde literatuur te raadplegen anders wordt het wel lastig te volgen.
Dus je wil dat proberen aan te tonen door de de wetten van Maxwell te beschouwen voor een invallende golf op het grensvlak met een oneindige geleider?
Nee, veel simpeler. Een lichtstraal verandert van richting als het (onder een hoek) in een medium met andere brekingsindex komt, doordat de snelheid verandert.
Het verloop van de tijd moet op een punt in de ruimte onafhankelijk zijn van in welke richting een EM golf er loopt.
Dan zou de energie en de kleur veranderen. Gelijke frequentie maar andere voortplantingssnelheid betekent dan een andere golflengte.
Ik heb dat even vergeleken met mijn resultaat, maar beiden komen niet overeen zo te zien.
De tijd voor de weg S via linksboven naar B moet gelijk zijn aan de tijd S via rechtsboven naar B.
Met mijn resultaat vind je voor elke weg steeds weer c. Dat was namelijk het uitgangspunt.HansH schreef: ↑zo 03 apr 2022, 19:10 Ik bereken resulterende c waarde in een willekeurige richting als een gewogen gemiddelde van de c waarde in de richting van de 3 basisvectoren op basis van de relatieve lengte van elk van die 3 basisvector componenten in de richtingsvector waarin je de c waarde berekent. daarin zit ook de eigenschap verwerkt dat je altijd c meet in 2 tegenovergestelde richtingen. zo kom je op de juiste waarde in de richting van de basisvectoren, maar ook op elke combinatie daarvan lijkt me dat een realistische berekening. en ik heb laten zien dat voor al die gevallen nog steeds geldt dat je altijd c meet in 2 tegenovergestelde richtingen
Als c2 een hoek van 45=π/4 met c1 maakt, dan komt er inderdaad 2,216.108 uit.
nee het uitgangspunt was dat je voor elke weg heen en terug op een lijn c vind, maar in het algemene geval wat we willen onderzoeken is juist de vrijheid ingebouwd dat c anders kan zijn in elke richting, maar wel altijd c als je n die richting heen en terug gaat. immers dat was altijd al geen discussiepunt.
nee dat was juist het punt van het onderzoek om te bepalen of dat wel of niet geldt. ik had in mijn analyse aangetoond dat er een verschil in tijd is tussen zowel de tijd voor de weg S via linksboven naar B en de tijd S via rechtsboven naar B