dat staat in dit stukje van de bijlage: ik gebruik de eigenschap 2 dus moet je over het pad via eerst x richting en dan y richting en dan naar punt p(x,y) dezelfde snelheid meten als over het pad rechtstreeks naar p via een rechte lijn.
dat staat in dit stukje van de bijlage: ik gebruik de eigenschap 2 dus moet je over het pad via eerst x richting en dan y richting en dan naar punt p(x,y) dezelfde snelheid meten als over het pad rechtstreeks naar p via een rechte lijn.
dat stukje komt nog. of heb je het geheel al bekenen? laten we het even in stapjes demonteren zodat we het beiden kunnen volgen.Xilvo schreef: ↑zo 10 apr 2022, 11:14 Jouw aanpak is sowieso niet correct.
Als je wil aantonen dat de lichtsnelheid in iedere richting wel gelijk moet zijn, dan moet je aantonen dat er geen verband mogelijk is, waarbij de aankomsttijd voor verschillende trajecten met gelijke weglengte gelijk is en waarbij terugkomst op het uitgangspunt altijd c oplevert.
Volgens mij ben je een beetje in gevecht met emotie en rationaliteit. Voor mij als lezer lijkt het alsjezelf iets wil bewijzen, voor jezelf of de two way speed? Mijns inziens hoef je jezelf nergens voor te bewijzen. Je levert regelmatig toch zeer goede en mooie bijdragen waar anderen minder over weten? Maar het lijkt nu een beetje (eindeloos) op een gevecht met windmolens wat je aan het voeren bent 2.I think there is an interesting point of view in this analysis that could be revolutionary or stupid, so could help to make a big step for me or for physics. (I suppose it is for me)
Bron: physicsforums
Dat verhaal is met een natte vinger geschreven en kwalificeert zeker niet als een wetenschappelijk bewijs.
Je gaat ieder mogelijk verband uitproberen?
Het doel is om te begrijpen waar mijn denkfout zit. ik kan die nog niet vinden en denk toch alles volgens de regels te doen.
dat doe ik precies hetzelfde al jij. ook ik bebruik als uitgangspunt gelijke aankomsttijden en c als snelheid voor een roundtrip om dan daaruit dat verband af te leiden. kijk maar eens goed naar de formules en hoe ik eraan kom.
Nee, dat doe je niet. Je verzint een formule om uit cx en cy de snelheid in een willekeurige richting uit te rekenen en neemt verder aan dat dat verband wel zal kloppen. En dat is onjuist.
om te bewijzen dat iets niet geldig is hoef je maar 1 voorbeeld te geven waaruit blijkt dat het niet kan toch?
Veel success! dan is de doelstelling duidelijk voor mij en had ik het had ik het goed ingeschat!!! Grote doelen, en legt de lat hoog!HansH schreef: ↑zo 10 apr 2022, 11:33 dus als het waar is wat ik nu denk dan zou dat de natuurkunde inzichten veranderen. Maar aan de andere kant zou dat van de gekke zijn natuurlijk want ik ben geen professionele natuurkundige. Die weg bewandelen is dus super interessant en kan alles of niets opleveren. dus dat is de motivatie. de uitkomst kan alleen maar positief zijn. Meer begrip hoe het zit of een doorbraak. het 2e is leuker, maar het eerste is ook al goed genoeg. (ik heb inmiddels al vele patenten op mijn naam en dat gaat eigenlijk vaak op dezelde manier: eerst een tijd je vechten te...
OOOVincentOOO schreef: ↑za 09 apr 2022, 22:47@wnvl1,
Betreffende de perpetuum mobile (indien c verschilt in + en - richting). Zou een object met massa van vanzelf bewegen bijvoorbeeld door straling uit eigen warmte/temperatuur ofzo?