OOOVincentOOO schreef: ↑zo 10 apr 2022, 22:38
Volgens mij mag je best wat meer respect tonen aan iedereen die reageert en er echt voor open te staan.
Voor mij toon jij (HansH) erg vaak een spagaat houding. Je toont iets van een soort bescheidenheid/twijfel en anderzijds wil je groots baanbrekend ontdekken. Dat maakt het voor mij als lezer onduidelijk wat jouw doel is. Het kan helpen een pauze te nemen en de honderden berichten eens na te lopen in rust en alle openheid.
Ja ik snap je punt. Net nog een reactie gehad wat weer een opening bood. Ik heb aangegeven dat ik dat zeer waardeer omdat men daarmee aangeeft open te staan om te helpen.
Enige wat ik kan antwoorden op jouw constatering is dat ik zeer wel open sta voor alle input die kan helpen het begrip te vergroten, zo ook op ons forum. Maar ik wil het graag solide doen, dus als ik niet voldoende kan halen uit een antwoord dan vraag ik door. en ik besef dat dat belastend kan zijn en niet altijd lukt.
Er zijn grofweg nog een aantal punten onduidelijk voor mij op dit moment die ik ook op het engelse forum heb aangegeven:
-is de eenrichtings snelheid nu alleen maar een keuze om een vrijheidsgraad teveel in te vullen omdat we het niet kunnen achterhalen of kan het net zo goed gewoon altijd c zijn. of is het niet meer dan een rekentruuk.
-waarom zie je het niet terug in bv laser interferentie of spiegels met licht onder een hoek invallend of soortgelijke effecten als het anders dan c zou zijn. De diepere verklaring die gegeven is daarvoor kan ik niet volgen met de kennis die ik nu heb.
-hoe kom je tot de conclusie dat er een richting moet zijn waarbij het wel c is zowel heen en terug en dat de zaak spiegelsymmetrisch is mbt die lijn van c. (dat had xilvo gepost en was ook elders genoemd, maar ik weet niet meer waar) Ik moet die afleiding nog een keer nalopen.