Moderator: physicalattraction
Dat geloof ik niet. Heb je de goede termen gezocht enzo?Anoniempje456 schreef: ↑wo 27 apr 2022, 19:52 Ik heb bijna overal op Google gezocht en gevraagd enzo maar ik kan het nergens vinden.
Google schreef:roesten ijzer reactie snelheid
...Google schreef:oxidatie ijzer reactie snelheid
...Google schreef:speed oxidation
Het is ook niet zo makkelijk te vinden. Met Engelse zoektermen zoals "corrosion of steel by acid" kun je een hoop vinden, maar eel daarvan zijn nogal technische documenten en ik weet niet of je daar mee geholpen bent.Anoniempje456 schreef: ↑wo 27 apr 2022, 19:52 Ik ben een presentatie aan het maken voor mijn een a laatste scheikunde opdracht. Een stukje gaat over zuren en roest enzo, dus ik was aan het zoeken naar een stof die staal aanbijt, en hoelang dat dan duurt. Ik heb bijna overal op Google gezocht en gevraagd enzo maar ik kan het nergens vinden. Misschien kan een van jullie me helpen?
Zowel aanbijten als aanvreten zijn courante termen in de metallografie als synoniem voor etsen en betekenen volgens het www "beschadigen door chemische aantasting".OOOVincentOOO schreef: ↑do 28 apr 2022, 09:10 Wat bedoel met "aanbijten"? Aanbijten is een zelfverzonnen woord. Dat woord word volgens mij niet gebruikt in Chemie of Natuurkunde.