Coenco, dan kom ik met mijn bescheiden kennis hier op uit.
Akkoord om na te gaan dat je geen domme dingen over het hoofd ziet, niet akkoord om een vlakke plaat met FEM te controleren.
misschien moet je even toelichten wat de verschillende variabelen betekenen. Die formules zijn waarschijnlijk een bijlage bij een stuk theorie. zonder de definitie van wat je onder de variabelen verstaat zonder die theorie erbij is de minimaal noodzakelijke informatie dus incompleet.
Dat is vrees ik een te ideale voorstelling van de wereld: verwachten dat anderen het op een presenteerblaadje gaan aanleveren. dan moet je het bij een bedrijf aanleveren als betaalde opdracht. Je zult op zijn minst zelf moeten laten zien dat je er energie en moeite in wilt steken. Dan zijn anderen ook gemotiveerder om daar wat tegenover te stellen misschien. Ik kan je niet helpen met de theorie, zou ik zelf ook in moeten duiken, maar kan misschien wel helpen om de juiste vragen te stellen om de kennis van anderen gebundeld te krijgen.
waarom niet? wij simuleren op het werk ook maar al te vaak zaken die je ook met de handformules uit kunt rekenen. als was het maar als double check of omdat het misschien tot onverwachte concusies leidt die je met de handformules over het hoofd had gezien. (wat maar al te vaak voorkomt omdat handformules nu eenmaal altijd een versimpelde weergave is van de werkelijkheid en het soms goed is om dat nog maar eens te checken of je die versimpelingen toe mag passen)