Je begrijpt mijn opmerking over kortsluiting in me hoofd verkeerd.
Wat ik daar mee bedoel, is nou juist dat deze gebeurtenis, niet perse betekent dat ik de toekomst zag.
Ik heb echter meer ervaringen, die mijn ongeloof in paranormale gaven de grond ingeboord hebben.
Zo was er een droom. Ik droom dat ik bij een bedrijf ben waar ik gewerkt had.
Op zich niets bijzonders,
maar in die droom kon ik de groep niet bijhouden. De groep voor mij, van mensen die rondgeleid werden. Aan het eind van een hal, houd iemand de deur voor mij open.
En nu word het een raar verhaal. Ik weet die droom nog, omdat de persoon die de deur voor mij openhield, nooit bij dat bedrijf gewerkt had. (ex collega van een ander bedrijf)
Ik deed de droom dus af als een droom, want dit kon nooit kloppen.
Paar weken later, ik word gebeld. Dat bedrijf waar ik dus al eerder gewerkt had wilde weten of ik nog beschikbaar was.
Het bedrijf uit de droom dus.
We krijgen een rondleiding, en ik zie weer die zelfde film afspelen, als in die droom.
We lopen in een hal, en aan het eind houd een ex collega van een ander bedrijf, de deur voor mij open.
Waarom ik de groep niet bij kon houden ? Een twee dagen voor deze rondleiding, liep ik een spierblessure op.
Kan ik ergens een klacht indienen? Waarom zag ik niet het moment dat ik die spierblessure opliep, dan had ik dat misschien kunnen voorkomen.....
Ik heb best veel onderzoek gedaan, en het is op zich simpel. Er is via experimenten nog nooit aangetoond dat iemand bepaalde gaven had.
Dat mislukte elke keer. Geen van de mediums lukte het om een echt statistiek significant verschil te maken met iemand die gewoon gokt.
Ook voor voorspellende dromen, is wel een wetenschappelijke verklaring.
Wij dromen allemaal zo veel, dat simpele statistiek zegt dat een paar van die dromen wel uit moeten komen.
Als ik ook maar iets kon bewijzen, dan had ik me allang bij James Randi gemeld, of een willekeurige universiteit.
Toch is er ook twijfel bij mij op dat punt. Wil ik een wereld beroemd medium worden?
Volgens mij heb je dan geen leven meer. De hele wereld wil ineens je vriendje zijn.
Maar meer concreet, faalt elke poging van mij, om deze gave ? op te roepen. (o.a. In de toekomst kijken)
Het overkomt me, ik kan het absoluut niet sturen.
Binnen de wetenschap stop het verhaal dan wel.
Buiten de wetenschap komen we dan op het punt, dat je jezelf open moet stellen voor dit soort dingen, bijvoorbeeld door meditatie.
Mijn persoonlijke probleem is dan wel, dat we dan ook bij dingen als chakra's komen, het punt waarop ik begin af te haken.
Daar heb ik geen goed gevoel bij, pun intended.